دوشنبه 15 آذر 1400-18:16 کد خبر:48408

اخبار انتظامی و حوادث استان مازندران



جمع آوری 167معتادان متجاهر در مازندران 

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران از جمع آوری 167 از معتادان متجاهر سطح استان، توسط کلانتری ، پاسگاه و یگان امداد از ابتدای ماه تا کنون خبر داد

سرهنگ سیدمحسن جعفری با اعلام اين خبر، اظهار داشت: در راستاي پيشگيري از سرقت و کاهش جرائم، اجرای طرح جمع آوری معتادان متجاهر به صورت مستمر در دستور کار کلانتری ها، پاسگاه ها و یگان امداد استان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با تلاش همکارانم در سراسر استان از ابتدای ماه تا کنون تعداد 167 معتاد متجاهر جمع آوری و با هماهنگي مراجع قضائي تحويل كمپ هاي ترك اعتياد شدند.

رئیس پلیس پیشگیری استان مازندران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه افراد معتاد در بسياری از جرائم و آسيب ها از جمله وقوع سرقت و جرائم خرد نقش اساسی دارند پس وجود پاتوق استعمال مواد يا خرده فروشان در محله ای كه در آن زندگي مي كنيم يك تهديد جدی فراروی امنيت و سلامت فردی و اجتماعی ما و به ويژه فرزندان جوانمان است.

 

دستگيري سرشاخه هاي قاچاق توتون به کشورهای همسایه 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از دستگيري سرشاخه هاي اصلي قاچاق توتون به کشورهای همسایه خبر داد و گفت: 2کانتينر توتون مرغوب قاچاق در یکی از بنادر تجاری استان کشف شد

سرهنگ محمد محمدپور در تشریح این خبر اظهار داشت: در راستای مبارزه و برخورد قاطع با پدیده شوم قاچاق های سازمان یافته از نوع ترانزیت انواع توتون داخلی از گذرگاه های مرزی کشور، موضوع در دستور کار کارآگاهان اداره اطلاعات و عمليات پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی های اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی مشخص شد، افرادی دلال با حضور در بین کشاورزان توتون کار اقدام به خرید محصول آنان با قيمتي بالاتر از قيمت مصوب کارخانه و قاچاق آنها به كشورهاي همسایه می کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران، تصریح کرد: این افراد سودجو علاوه بر قاچاق توتون، اقدام به توليد تنباكوهاي غير بهداشتي با برندهاي معتبر می کردند که تمامی این فرآیند، آسیب های جبران ناپذیری از قبیل تعطیلی بزرگترين كارخانه فرآوري تنباكو خاورميانه را در شهرستان "مياندورود" و بیکاری کارگران به دنبال داشته است.

محمدپور، اظهار داشت: با پيگيري شبانه روزي و تلاش بی وقفه ماموران پلیس امنیت اقتصادی، در این ارتباط 100 متهم به قاچاق در استان هاي مختلف شناسایی و دستگیر شدند که تحقیقات گسترده منجر به دستگيري سرشاخه هاي اصلي قاچاق توتون شد.

وی ادامه داد: با دستگیری سرشاخه هاي اصلي، 2 کانتينر توتون مرغوب قاچاق به مقدار 32تن به ارزش 27ميليارد ريال که در حال خروج از یکی از بنادر تجاری استان به مقصد یکی از کشورهای همسایه بود، کشف شد.

سرهنگ محمدپوراظهار داشت: مبارزه بی امان با قاچاق کالا و ارز و برخورد با جرایم اقتصادی، گامی موثر در حمایت از تولید و سرمایه گذاری داخلی است.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و تصریح کرد: خرید و مصرف کالای قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری است.

 

دستگیری24 خرده فروش و کشف 5 کیلو مواد مخدر دربابلسر

فرمانده انتظامی بابلسر از اجرای طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر و دستگیری 24 خرده فروش و کشف بیش از 5 کیلوگرم از انواع مواد مخدر در سطح شهرستان خبر داد

سرهنگ حسین زارع در تشریح این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با همکاری عوامل انتظامی، طرح مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر را طی10روز گذشته درکلیه نقاط آلوده سطح شهرستان بابلسر اجرا کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح، 24 نفر از توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر که دارای چندین مرحله سابقه فروش مواد بودند، دستگیر و در مجموع 5 کیلو 214 گرم از انواع مواد مخدر کشف شد.

فرمانده انتظامی بابلسر در پایان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده، تحویل مرجع قضائی شدند، خاطرنشان کرد: مبارزه مستمر و قاطعانه با توزیع کنندگان خُرد مواد مخدر در محلات همچنان تداوم خواهد داشت و از شهروندان عزیز تقاضا داریم در صورت اطلاع از توزیع و مصرف مواد در محله خود موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن 110 به پلیس اطلاع دهند.

 

کشف 2 تن چوب جنگلی قاچاق دربابل

فرمانده انتظامي شهرستان بابل از كشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق و توقیف یک دستگاه خودوری نیسان خبر داد

سرهنگ محمدزمان شالیکار با اعلام این خبر، گفت: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق فرآورده های جنگلی و در پي کسب خبری مبنی بر قاچاق چوب، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران پاسگاه انتظامی درازکلا بخش بابلکنار درحین گشت زنی از سطح حوزه به خودروی نیسان مشکوک که پس از بازدید از آن موفق به كشف 2 تن چوب جنگلي قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی بابل افزود: چوب های قاچاق مکشوفه به اداره منابع طبیعی شهرستان تحویل و متهم پس از تشكيل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ شالیکار، اظهارداشت: طبيعت جزئي از حيات و زندگي انسان است که به امانت در اختيار نسل هاي قبل بوده و به ما رسيد و ما نيز بايد آن را به نسل های آینده تحويل دهيم.

 

دستگیری 16سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه در جویبار

فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از دستگیری 16سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه و کشف 14فقره سرقت در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی خبر داد

سرهنگ غلامرضا جعفریدر تشریح این خبر بیان داشت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی و برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی با اشاره به انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، افزود: ماموران پس از شناسایی مناطق جرم خیز و مخفیگاه سارقان سابقه دار پس از هماهنگی با مرجع قضائی در اقداماتی غافلگیرانه16سارق و مالخر حرفه ای اموال مسروقه را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی جویبار تصریح کرد: متهمان در بازجویی ها به 14فقره سرقت اعتراف کردند .و 500 گرم انواع موادمخدر در این طرح کشف و 5موتورسیکلت و 6 خودرو را به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات رانندگی ، نداشتن مدارک شناسایی، تخلفات حادثه ساز و ایجاد مزاحمت توقیف کردند.

سرهنگ جعفری در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک توسط افراد فرصت طلب و قانون گريز، موضوع را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهند.

 

جانبازان، بزرگترين سرمايه هاي معنوي انقلاب هستند 

فرمانده انتظامی شهرستانکلاردشت در دیدار با جانباز کاظم سپهر ، جانبازان را بزرگترين سرمايه هاي معنوي انقلاب اسلامي برشمرد

سرهنگ بهادر دیلمی در دیدار با جانباز کاظم سپهر جانبازان را بزرگترين سرمايه هاي معنوي انقلاب اسلامي برشمرد و اظهار داشت: جانبازان مظهر صبر، استقامت و شکيبايي هستند و تکريم از آنان يک ضرورت و وظيفه ديني، ارزشي و انساني براي تمامي آحاد مردم و مسئولان است.

وی جانبازان را ترویج دهندگان اصلی فرهنگ ايثار در جامعه دانست و تصریح کرد: جانبازان داراي قلبي سرشار از ايمان و روحي بزرگ هستند که روحیه ایثارگری و رشادت طلبی آنان به عنوان الگویی برای جوانان جامعه ما در آمده است.

فرمانده انتظامی کلاردشت با اشاره به اينكه جانبازان، شهداي زنده و مظهر اقتدار و نمونه واقعي از خودگذشتگي در جامعه هستند، اظهار داشت: ارج نهادن به مقام شامخ اين عزيزان موجب گسترش بيش از پيش فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه مي‌شود.

سرهنگ دیلمی در پايان ضمن اهداء هديه به جانباز سپهر از صبر و بردباری این جانباز تقدیر و تشکر کرد.

 

هم‌افزایی برای مدیریت صحیح حوادث احتمالی در طرح زمستانی حائز اهميت است 

فرمانده انتظامي سوادکوه از آغاز طرح زمستانی پلیس راه و راهداري و سایر سازمان های امدادرسان خبرداد و گفت: همکاری و هم‌افزایی برای مدیریت صحیح حوادث احتمالی در طرح زمستانی بسيار حائز اهميت است

سرهنگ عبدالله اکبری در نشست مشترک انتظامی ترافیکی زمستانی سال 1400 اظهار داشت: احراز آمادگی نیروهای امدادی در زمان تغییرات وضعیت جوی، زمينه تسهیل در عبور و مرور و روان‌سازی ترافیک به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر نیازمند همکاری کلیه ادارات امدادی با پلیس می باشد.

وي با بيان اینکه پلیس نمی تواند بعنوان تنها متولی امر ترافیک در نظر گرفته شود، افزود: سایر سازمان ها و ادارات دولتی از قبیل فرمانداری ، بخشداری ها ، شهرداری ، دهیاری ، خبرنگاران ، آموزش و پرورش و ... می بایست در این زمینه تلاش خود را مضاعف کنند تا شاهد اثرات مثبت آن در کاهش سوانح ترافیکی باشیم .

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه همکاری و هم‌افزایی برای مدیریت صحیح حوادث احتمالی در طرح زمستانی را بسيار حائز اهميت قلمداد كرد و اذعان داشت: هدف از اجرای طرح زمستانه مشترک پلیس راه و راهداري شهرستان با همکاری تنگاتنگ دستگاه‌ها و نهادهای مجری همه ساله و همزمان به منظور ارتقاء سطح خدمت‌رسانی، انضباط بخشی در عبور و مرور، کاهش فوتی های احتمالی و مدیریت حوادث ترافیکی با بسیج تمام امکانات خودرویی و نيروي انساني می باشد.

وی یکی از دغدغه‌های پلیس در فصول بارندگی مخصوصاً حین و پس از بارش برف را لغزنده شدن سطح معابر عنوان كرد و گفت: پس از بارش‌ برف، حرکت خودروها کند و بر حجم ترافیک معابر افزوده می‌شود که نیازمند اعزام سریع نیروهای برف‌روبی و استفاده از دستگاه‌های مکانیزه به محل‌های اعلامی پلیس راه، می باشیم.

سرهنگ اکبری کمبود مشهود امکانات ادارات راهداری را بعنوان چالش مهم اجرای طرح زمستان پیش رو دانست و تصريح كرد: در زمان باقی مانده تا اجرای طرح ، همه دستگاهها می بایست کمبود امکانات خود را جبران تا شاهد ایجاد بحران های جدی نباشیم.

در جریان این جلسه هر یک از مسئولان با بیان مشکلات و چالش ترافیکی در حوزه خود نسبت به ارائه راهکارهای زود بازده برای برطرف نمودن آن اقدام کنند.

 

انهدام شرکت هرمی در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از انهدام شرکت هرمی در شهرستان تنکابن خبر داد

سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح این خبر، بیان داشت : در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک شرکت هرمی در شهرستان تنکابن، موضوع در دستورکار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، ماموران پلیس آگاهی شهرستان تنکابن اعضای باند کلاهبرداری شرکت هرمی و محل فعالیت آنان را شناسایی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، اظهار کرد: برابر تحقیقات به عمل آمده این افراد که در قالب باند11 نفره از استان های مختلف کشور با حضور در این شهرستان اقدام به تبلیغ و عضوگیری برای یک شرکت هرمی می کردند در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: متهمان که با سرمایه گذاری 600 میلیون ریالی در این شرکت هرمی اقدام به عضو گیری می کردند پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ شعبانی با اشاره به این که وعده‌ سرمايه‌گذاري با دريافت سود بالا مهمترين شگرد شركت‌ هاي هرمي است از شهروندان خواست ضمن خودداری از شرکت در اینگونه فعالیت ها و تامل در انجام معاملات وسوسه‌ انگيز در صورت شناسایی افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، مراتب را از طریق تلفن 110به پلیس اطلاع دهند.

 

دسبند پليس بر دستان اراذل و اوباش در ساری

فرمانده انتظامي ساری از دستگيري اراذل و اوباش سابقه دار در اين شهرستان خبر داد

سرهنگ عبدالله حسن زاده اظهار داشت: در پي کسب خبري مبني بر حضور و فعاليت مجرمانه یکی  از اراذل و اوباش سطح یک شهرستان که اقدام به نزاع و درگيري و فروش مواد مخدر مي کرد، موضوع در دستور کار ماموران پليس  قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي، مخفیگاه اين فرد شناسايي و پس از هماهنگي با مقام قضائي در یک عملیات موفق پليسي، متهم دستگير شد.

فرمانده انتظامي ساری تصریح کرد: متهم دستگير شده پس از تشکيل پرونده مقدماتي براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضائي شد.

سرهنگ حسن زاده خاطرنشان کرد: امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است و برهم زنندگان نظم و امنیت مردم با برخورد قاطع پلیس و دستگاه قضائی مواجهه خواهند شد.

 

کشف 3 تن 500کیلو کود شیمیایی قاچاق در بهشهر

فرمانده انتظامی بهشهر از کشف 3 تن و 550 کیلوگرم کود شیمیایی قاچاق خبر داد

سرهنگ حسن عنایتی گنجی در تشریح این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیونت حامل بار مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر متوقف کردند.

وی ادامه داد: در بازرسی از اين كاميون 71 کیسه کود شیمیایی قاچاق معادل 3 تن و 550 کیلوگرم که طبق نظر کارشناسان ارزش آن 140 ميليون ریال می‌باشد، کشف شد.

فرمانده انتظامی بهشهر خاطرنشان كرد: در اين خصوص راننده براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

سرهنگ عنایتی در پايان خاطرنشان کرد: شهروندان هرگونه اطلاع از فعالیت سودجویان و مخلان نظام اقتصادی را از طریق تلفن 110 به پلیس اعلام دارند.

 

دستگیری سارق حین سرقت کابل برق در نکا

فرمانده انتظامی نکا از دستگيري سارق حین سرقت کابل برق درحوزه پاسگاه مهروان اين شهرستان خبر داد

سرهنگ قاسم عزیزی اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت‌ کابل برق در سطح شهرستان نکا، پيگيري موضوع در دستور كار پليس قرار گرفت.

وی افزود: با تشکیل چندین تیم محسوس و نامحسوس در مناطق مورد نظر، سرانجام ماموران پاسگاه انتظامی مهروان نکا حین گشت‌زنی فردی را روی دکل برق در حال سرقت مشاهده که به محض رویت پليس ،قصد فرار داشته که توسط ماموران دستگیر شد.

 فرمانده انتظامی نکا تصریح کرد: متهم دستگیر شده از سارقان حرفه ای سیم وکابل برق می باشد که قبل از قطع سیم برق روی تیر برق، دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان نکا جهت بررسی دقیق  منتقل شد.

سرهنگ عزیزی در پايان با تاکید بر توجه مردم نسبت به رعايت هشدارها و توصيه‌هاي انتظامي در بحث پيشگيري از سرقت، مهمترین هدف پليس را جلب مشارکت عمومی در راستای پیشگیری از وقوع جرايم عنوان كرد و اظهار داشت: ارتقاء نظم و امنیت همواره در دستور كار نيروي انتظامي قرار دارد.

 

دستگیری سارق داخل خودرووکابل برق درگلوگاه

فرمانده انتظامی گلوگاه از کشف6فقره سرقت ودستگیری سارق حرفه ای داخل خودرو وکابل برق درشهرستان خبرداد

سرهنگ محمودکلوانی در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل برق و سرقت داخل خودرو در شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامي با تحقیقات فني و پلیسی سارق سابقه دار را شناسايي و پس از هماهنگی قضائی آن را در مخفيگاهش دستگیر كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلوگاه ادامه داد: متهم دستگیر شده که نخست منکر هرگونه ارتکاب جرمی بود در بازجویی های فنی و تخصصی ماموران و مواجه با ادله و مستندات پلیس به 6 فقره سرقت کابل برق و سرقت داخل خودرو اعتراف كرد.

سرهنگ کلوانی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت از شهروندان خواست: برای پيشگيری از سرقت داخل خودرو توصیه های ایمنی را رعایت کرده و هرگونه مورد مشكوك را از طريق شماره 110 به پليس اطلاع دهند.

 

کشف موتورسيکلت قاچاق ميلياردي در عباس آباد

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد از کشف و توقيف يک دستگاه موتورسيکلت قاچاق به ارزش تقريبي 3 ميليارد ريال خبر داد 

سرهنگ سید جعفر افضلی در تشریح این خبر بيان داشت: در اجراي طرح برخورد با موتورسيکلت هاي سنگين و قاچاق در سطح شهرستان، ماموران پليس آگاهي در بازرسي از يک واحد منزل مسکوني، يکدستگاه موتورسيکلت سنگين1000 را کشف و توقيف کردند.

وي افزود: در بررسي به عمل آمده مشخص شد، موتورسيکلت قاچاق و فاقد مدارک و مجوز قانوني گمرکي است که در ادامه براي سير مراحل قانوني به يگان منتقل شد.

فرمانده انتظامي شهرستان عباس آباد با بيان اينکه کارشناسان ارزش ريالي اين موتورسيکلت را 3 میلیارد ريال برآورد کردند، گفت: دراين خصوص يک متهم دستگير و جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد.