يکشنبه 5 بهمن 1399-20:20 کد خبر:48340

رئیس کل دادگستری مازندران:

صحت، سرعت و دقت سه اصل مهم در رسیدگی قضایی و جلب رضایتمندی مردم است

انعکاس شمال - حجت الاسلام والمسلمین اکبری گفت: صحت، سرعت و دقت را سه  عامل مهم دررسیدگی قضایی در محاکم استان است که این سه فاکتور مهم به موازات هم می تواند ما را در ارتقاء رضایتمندی مراجعین، جلوگیری از اطاله دادرسی، صدور آرای با کیفیت و دقیق یاری نماید.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران ،حجت الاسلام والمسلمین اکبری در نشست صمیمی نخبگان حقوقی استان با ایشان که بمنظور بهره مندی از نظرات و پیشنهادات نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان حقوقی در اجرای کامل و صحیح سند تحول قضایی برگزار گردید؛ مبارزه با فساد، احقاق حقوق عامه و ارتقاء رضایتمندی را سه محور اساسی در اجرای سند تحول برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان، سند تحول قضایی را سندی پیشرو  ومحرک دانسته که با هوشمندی و درایت مسئولان عالی قضایی، صاحبنظران و دانشمندان حقوقی بصورت کاملا علمی و عملیاتی تدوین گردید که با اجرای صحیح آن می توان بر مشکلات و موانع پیش رو فائق آمد.

عالی ترین مقام قضایی استان، بهره مندی از نظرات نخبگان و اندیشمندان در اجرای سند تحول را ضروری برشمرده و افزود: با توجه به ابلاغ عمومی سند تحول، این سند در معرض نقد و پیشنهاد صاحبنظران قرار گرفته تا با ارائه راهکارهای علمی، نسخه ارتقاء یافته سند تحول را که با توجه به نیاز های حقوقی، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی جامعه تدوین گردید، پیاده سازی و اجرا نمود.

حجت الاسلام والمسلمین اکبری در بخش دیگری از سخنان خود صحت، سرعت و دقت را سه  عامل مهم دررسیدگی قضایی در محاکم استان دانسته و خاطرنشان کرد: این سه فاکتور مهم به موازات هم می تواند ما را در ارتقاء رضایتمندی مراجعین، جلوگیری از اطاله دادرسی، صدور آرای با کیفیت و دقیق یاری نماید.

رئیس کل دادگستری مازندران ضمن مهم ارزیابی کردن اجرای احکام بعنوان ماحصل و برآیند تلاش مراجع قضایی تآکید کرد: مجموعه قضایی استان، عزم جدی در اجرای احکام بویژه احکام کیفری داشته زیرا برافراشتن پرچم عدالت جز با اجرای دقیق و سریع احکام صادره محقق نخواهد شد .

وی در بخش پایانی سخنان خود از توجه ویژه دستگاه قضایی استان به ترک فعل مدیران خبر داد و افزود: نگاه قوه قضائیه هیچ گاه نگاهی منفعلانه نبوده و با مدیران مجرم اعم از فعل مجرمانه یا ترک فعل مجرمانه با قاطعیت و بدون تعارف برخورد قاطع قضایی خواهد شد و از این رسالت خود به هیچ عنوان عدول نخواهیم کرد.

شایان ذکر است در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل بعنوان دبیر جلسه بخشی از سند تحول را تبیین و تشریح کرد و در ادامه سایر مدعوین و صاحبنظران به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.