پنجشنبه 28 اسفند 1393-20:24 کد خبر:4326

همزمان با سراسر کشور طرح نوروزی آرامش بهاری در مازندران آغاز به‌کار کرد

انعکاس شمال - طرح نوروزی آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی همزمان با سراسر کشور با فعالیت 100 خیمه معرفت در مازندران آغاز به‌کار کرد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، طرح نوروزی آرامش بهاری در سوگ یاس نبوی از صبح امروز پنجشنبه 28 اسفند 93 در سطح 240 بقعه و امامزاده مازندران آغاز به‌کار کرد.

این طرح در حالی همزمان با سراسر کشور در مازندران آغاز شد که 100 خیمه معرفت از صبح امروز فعالیت خود را در سطح امامزادگان شاخص مجری طرح آرامش بهاری آغاز کرد.

در خیمه‌های معرفت غرفه‌های پاسخگویی به سئوالات دینی و مذهبی، غرفه‌های کودک و نوجوان، ایستگاه‌های صلواتی، ایستگاه همه واقف باشیم و عفاف و حجاب، تربیت حافظان قرآن کریم و... برپا شد.

ویژه برنامه‌های لحظه تحویل سال‌نو در بقاع و اماکن متبرکه مجری طرح نوروزی آرامش بهاری مازندران با نظارت و هماهنگی ستاد اجرایی طرح در ادارات اوقاف شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

آیین دعای لحظه تحویل سال‌نو به همراه قرائت زیارت آل‌یاسین و تلاوت قرآن کریم در امامزادگان مجری طرح نوروزی آرامش بهاری مازندران اجرا و همانند سال‌های گذشته مورد استقبال مردم و مسافران قرار می‌گیرد.

همه ساله پیام نوروزی مقام معظم رهبری پس از لحظه تحویل سال‌نو در بقاع متبرکه مازندران پخش و امسال نیز پیام سال جدید رهبر انقلاب پس از تحویل سال‌نو در بقاع متبرکه استان پخش می‌شود.


پیش از این آیین عطرافشانی امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران برگزار شد و امامزادگان استان در آستانه بهار برای پذیرایی از مسافران نوروزی و تحویل سال‌نور آماده شده بودند.

* آمادگی 870 زائرسرا برای پذیرایی از مسافران نوروزی

حجت‌الاسلام ستار علیزاده مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری یکی از بهترین فرصت برای تقویت بقاع متبرکه به مراکز فرهنگی و ترویج سنت اصیل اسلامی و خدمت‌رسانی مطلوب به زائران را ایام تعطیلات نوروز دانست و عنوان کرد: تعطیلات نوروزی برای ترویج فرهنگ اسلامی بسیار مهم است و برنامه‌ریزی مناسبی در اوقاف در این ایام در دستور کار قرار گرفت.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران با بیان اینکه از همه ظرفیت برای رفاه زائران و مسافران در برنامه کاری ما قرار دارد، افزود: فضاسازی مناسب بقا برای اجرای طرح آرامش بهاری و سوگواری یاس نبوی انجام شد.

علیزاده با اشاره به برگزاری سوگواره یاس نبوی، بیان داشت: در این طرح تلاش داریم که سبک زندگی حضرت زهرا (س) و نیز ولایت‌مداری این بانو نمونه اسلام را در سطح بقاع متبرکه توسط علمای دینی تشریح کنیم.

وی در پایان متذکر شد: 870 زائرسرا و 110 سوئیت امامزادگان این استان برای پذیرایی از مهمانان و مسافران نوروزی سال 94 در قالب طرح آرامش بهاری مهیا شده است که از امروز به مسافران نوروز خدمات ارائه می‌کند.