شنبه 21 تير 1399-14:30 کد خبر:43228

پرسش بزرگ مردم ساری:

نقش مهدی عبوری در اختلاس های شهرداری ساری چه بود؟!

آیا مهدی عبوری اطلاعاتی از این همه فسادهای مالی شهرداری ساری نداشته است؟! اگر داشته چرا به عنوان مدیری که خود را پاکدست و حافظ منافع مردم می دانست، اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی در خصوص فساد زیرمجموعه خود انجام نداد و اگر اطلاع داشت آیا به غیر از اینست که باید منتظر شاخص ترین بازداشتی شهرداری باشیم؟!


به گزارش انعکاس شمال به نقل از سایت شمال تایم، پیش از نگارش این نوشتار باید تأکید کنیم که هدف نگارنده از این گزارش ایفای نقش مدعی العموم در برابر حقوق عامه مردم ساری است و قطعاً دستگاههای ذیربط و قوه قضائیه به درستی می توانند گریبان مفسدان اقتصادی هر مقام مسئولی را بگیرند.

 

این روزها در حالی اخبار متعددی از دستگیری گسترده مدیران سابق شهرداری ساری در محافل عمومی و بین مردم این شهر مطرح می شود که اصلی ترین سوأل در بین مباحث مطروحه به نقش مهدی عبوری شهردار اسبق ساری در اختلاس های صورت گرفته بر می گردد.

 

آخرین روند دستگیری ها نشان می دهد بعد از مسئول کارپردازی، چند مسئول میانی و پرسنل دوره وقت، معاونین شهرداری و برخی از مدیران سازمان های تابعه در دوره مدیریتی عبوری یک به یک بازداشت و پرونده های حجیم قضایی برای آنها تشکیل شده اما براستی چه نقشی را باید برای مهدی عبوری در این حلقه متصور بود؟!

 

هرچند شهردار اسبق ساری در دورانی که بیشترین اعتبارات و درآمدها برای شهرداری اختصاص می یافت، اقداماتی نسبی در این شهر انجام داده اما این نکته را نباید فراموش کرد بدهی های هزاران میلیاردی این دستگاه اجرایی به مراتب بیش از خدماتی است که صورت گرفته و مشخص نیست چرا در این خصوص پاسخگویی شفاف حتی از سوی اعضای شورا انجام نگرفته است؟!

 

آیا مهدی عبوری اطلاعاتی از این همه فسادهای مالی شهرداری ساری نداشته است؟! اگر داشته چرا به عنوان مدیری که خود را پاکدست و حافظ منافع مردم می دانست، اقدامات پیشگیرانه و اصلاحی در خصوص فساد زیرمجموعه خود انجام نداد و اگر اطلاع داشت آیا به غیر از اینست که باید منتظر شاخص ترین بازداشتی شهرداری باشیم؟!

 

با نگاهی به وضعیت بازداشت شدگان دوره مدیریت عبوری، به افرادی برمی خوریم که از دستگاههای دیگر به شهرداری تحمیل شده اند و از حمایت مطلق وی بهره مند بودند؛ هرچند اگر وی هیچ دخالتی هم در اختلاس های صورت گرفته نداشته باشد اما بزرگترین تخلف وی را باید به بکارگیری مدیرانی نسبت دهیم که نقش اصلی فسادهای صورت گرفته را داشته و هیچ نظارتی هم بر کار آنها نمی شد!

 

رویکرد مهدی عبوری در کنارگذاشتن مدیران باتجربه و کارکشته شهرداری را باید به این موضوع نسبت دهیم که تصور می شود وی به دنبال افرادی بود که صاحب نظر نبوده و تنها فرمانبرداران اوامر و سیاست های وی باشند و قطعاً سوء استفاده های بسیاری هم از این اعتماد از سوی زیرمجموعه های عبوری رخ داده است.

 

 مهدي عبوري در جلسه شوراي اداری شهرداری ساري با اشاره به اجراي ...

این همه نصب کیوسک در سطح شهر به بهانه پروژه های غیرکارشناسی خدمات شهری، تحمیل نیروهای بسیاری به شهرداری را به همراه داشت که در آن رد پای دست راست عبوری دیده می شد؛ بسیاری از اعضای شورای شهر نیز که در واقع مردگان سیاسی بوده اند، تنها هنرشان در حضور جشن های خیابانی، حلیم پزی ها و مراسمی بوده که تنها دستاورد آن ثبت تصاویر یادگاری بود و بس...

 

 

امروز مهدی عبوری و همه مدیرانی کشوری که از این جماعت در زمان وقت حمایت می کردند به مردم ساری پاسخگو باشند که چگونه می شود در شهرداری ساری که در همه دوره ها مدیرانی پاکدست به خود دیده و اعتماد مردم به این نهاد به قدری بود که از دل آن نماینده مردم در مجلس و بسیاری از مسئولیت های شاخص دیگر بیرون آمده، امروز اصلی ترین حلقه های مدیریتی یک دوره، اسیر چنگال قانون می شوند؟!

 

نگارنده اعتقاد دارد استانداری مازندران، فرمانداران زمان وقت، دفتر نماینده ولی فقیه در استان، اعضای شورای شهر ساری و حتی برخی از علمای این شهر نیز پاسخگوی سکوت هایی باشند که در زمان مدیریت عبوری نباید روا می داشتند اما بنابر هر دلایلی از موضع گیری در قبال مسائل سر باز زدند تا امروز بزرگترین خیانت طول تاریخ ساری بر مردم این شهر روا شود و تبعاتی شاید بیش از 30 ساله بر منافع مرکز استان ایجاد شود.

 

گفتنی است زمانی که یکی از مفسدان اقتصادی را دستگیر کردند از وی پرسیدند که به چه تعداد از مسئولان شهرداری در زمان وقت رشوه داده اید، پاسخ داد: نمی توانم بنویسم چون تعداد آنها بسیار زیاد است اما جواب راحت تر به شما می دهم تعداد اندکی بودند که چون خیلی به شهرداری تعصب داشتند پیشنهادات را نمی پذیرفتند...

 

 

یکی از اعضای شورای فعلی شهر ساری نیز در محفلی خصوص و به شرط عدم اعلام نامش در گزارش مندرج گفت: من پیش از انتخاب عبوری به او گفتم در حال حاضر در شهرداری دو الی سه نفر اهل اختلاس و رشوه هستند که از ترس سید علی حجازی نمی توانند رشوه بگیرند شما این چند تن را عزل کنید خاطر ما جمع شود اما بعد از 81 ماه مدیریت مهدی عبوری به  او گفتم: وضعیت شهرداری از نظر اختلاس به گونه ای شده که تعداد اندک شماری مدیر پاکدست باقی مانده؟! شما چه بلایی بر سر شهرداری آورده اید که مدیران سالم شهرداری به این روز دچار شده اند؟! عبوری پاسخ داد: وضعیت اعضای شورای شهر نیز بهتر از مدیران شهرداری نیست، 95 درصد نیروهای جذب شده شهرداری طی این مدت با فشار اعضای شورای شهر و نورچشمی های ستاد انتخاباتی و اقوام آنها بوده است.