پنجشنبه 22 اسفند 1398-16:31 کد خبر:41160

مردم به شایعات توجه نکنند

انعکاس شمال - واحدهای خبازی سراسر استان بر اساس زمان فعالیت روزانه خود و در ساعات کاری مشخص شده فعال بوده و هیچ واحدی تعطیل نخواهد شد.


به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی؛حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پی برخی شایعه ها مبنی بر تعطیلی واحدهای خبازی به خاطر شیوع ویروس کرونا ضمن تکذیب این مطلب گفت: از مردم عزیز استان استدعا داریم که به هیچ عنوان به شایعات توجه نکرده و اخبار حوزه بازار را از مبادی رسمی (صدا و سیما) و سایت این سازمان پیگیری نمایند.

او با اعلام اینکه علیرغم تعطیلی بازار در برخی روزهای هفته جاری همانطور که مردم عزیز ما شاهد بودند و به کرات هم اعلام کردیم واحد های صنفی تامین کننده مایحتاج عمومی از قبیل نانوایی ها، قصابی ها، میوه فروشی ها، مرغ فروشی ها، خواروبار  و لبنیات و ... در این مدت به ارائه خدمات به شهروندان عزیز پرداختند و این خدمت در ایام پیش رو نیز تداوم خواهد یافت.

او با اشاره به اینکه وضعیت کالایی و ذخیره مواد غذایی در انبارهای استان در سطح بسیار مناسبی است، تصریح کرد: سطح ذخیره مواد غذایی از قبیل آرد، گوشت قرمز، گوشت مرغ، شکر و ... به گونه ای بوده که از همین الان تا چند ماه بعد از عید جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

او یادآور شد: بازرسان سازمان به طور دائم در سطح بازار حضور داشته و به رصد دائمی بازار پرداخته و با هر گونه سوء استفاده احتمالی برخورد لازم را صورت خواهند داد.

خیرین بخش صنعت مازندران گل کاشتند

رئیس سازمان صنعت,معدن و تجارت مازندران با اعلام این خبر گفت:در پی دعوت مشترک این سازمان با اتاق بازرگانی  و همچنین خانه صنعت مازندران روز گذشته جلسه ای با حضور استاندار مازندران و دکتر ناصحی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استانهای گیلان و مازندران و دیگر مسئولین حوزه سلامت به همراه خیرین حوزه صنعت برگزار شد. 

او با اشاره به اینکه در این جلسه در خصوص مشکلات حوزه سلامت که از ناحیه شیوع ویروس کرونا بوجود آمده از مساعدت خیرین بخش صنعت مازندران جهت حل این مشکلات خبر داد.

وی گفت:یکی از نیازهای اساسی امروز جامعه پزشکی در استان دستگاه ونتیلاتور یا همان دستگاه تامین اکسیژن می باشد که خیرین عزیز در این جلسه با تامین 75 میلیارد ریال هزینه 50دستگاه فوق را تقبل نمودند. 

شناسایی 208 داروخانه و مرکز عرضه تجهیزات پزشکی متخلف در مازندران

حسینقلی قوانلو با اعلام این خبر گفت: در پی شیوع ویروس کرونا و جهت جلوگیری از سو استفاده های احتمالی در سطح بازار طرح ویژه نظارت بر داروخانه ها و مراکز عرضه تجهیزات پزشکی در سراسر استان در حال اجرا می باشد.

او با اعلام اینکه در این مدت از 2345 واحد داروخانه و عرضه تجهیزات پزشکی بازرسی شده از شناسایی 208 واحد متخلف خبر داد.

او ارزش ریالی پرونده های مکشوفه را بیش از سه میلیارد و سیصد میلیون ریال ذکر و تصریح کرد: بیشترین عناوین تخلفات کشف شده شامل گرانفروشی، عدم امتناع از عرضه کالا و عدم صدور فاکتور بوده است.

او با اعلام هشدار به واحد های متخلف در حوزه عرضه تجهیزات پزشکی عنوان داشت: بازرسان این سازمان به همراه دستگاه های اجرایی دیگر در حال رصد دائمی از سطح بازار و انبارها بوده و با هر گونه تخلف شدیدترین برخورد را خواهند نمود.

 وی در پایان از شهروندان تقاضا کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم عرضه کالا، امتناع از فروش  و ... موارد را به تلفن 124 ویا سامانه WWW.124.IR  اعلام نمایند.