پنجشنبه 22 اسفند 1398-15:44 کد خبر:41159

فاطمه سیفی

کروناهای فرهنگی مازندران!


اين روزها چشمان مردم كشورمان پر از استرس و نگراني است. آنها نگران از لحظه لحظه زندگي خود و خانواده شان هستند. اين روزها از ثانيه اي كه قدمهايت كف آسفالت خيابان شهرت را لمس مي كند، نمي داني آيا در بازگشت به خانه نامت در ليست بيماران مبتلا به ويروس كرونا قرار گرفته  يا اينكه امروز هم  بخت با تو يار بوده كه از دام اين هیولای نامرئي رسته اي. شايد اين روزها كمتر پدری به اين بيانديشد كه چرا توان خريد لباس براي ايام عيد ندارد. دغدغه ها اين روزها به حفظ جان ختم مي شود. هزاران مدير و دست اندر كار ارشد كشوري و استاني شب و روز را به هم گره مي زنند تا مردم را از اين مخاطره تلخ رهايي بخشند. هزاران عكس نوشته و تيزر در روز ساخته مي شود، كه ساكنان شهرها  و روستاها را از خطرات آلوده شدن آگاه كنند. ميليون ها دانش آموزدر خانه مانده اند و در نهايت از طريق فضاي مجازي درس مي خوانند. صدها هزار پرستار و پزشك جان عزيز خود را كف دستشان گرفته و در خط مقدم مبارزه با اين ويروس به درمان درد مبتلايان مشغولند. دهها مدیر ارشد استانی و کشوری در راه خدمت رسانی جان خود را از دست داده اند. هزاران رستوران و فروشگاه ضرر هاي مالي ناشي از تعطيلي واحد هاي خود را به جان خريده اند تا سپري در برابر كرونا بسازند و مردم را از خطر ناشناخته دور كنند. صدها هزار بوتيك دار و دستفروش با وجود ناتواني در تامين تعهدي كه هنگام صدور چك داشته اند، به اين فكر مي كنند كه جان مردم مهمتر از بدهي و تعهد آنهاست.در چنين اوضاع و احوالي خيلي خنده دار است كه يك سايت در فضاي مجازي را با پرداخت چند ده میلیونی اجیر کنی تا نامی برای خود بخری.
غافل از اینکه اعتبار به ریشه است و این نوع شهرت ها چون کف روی آب هستند و در نهایت به زودی چون حبابی شاهد تکیدنشان خواهیم بود.
چقدر خوب شد که  متوليان امور فرهنگي استان مازندران كه اين روزها بخاطر مسئوليت خطير دبيري شوراي اطلاع رساني دولت در مازندران  را نیز بر عهده دارند به همراه مدیر کل کتابخانه های استان، زود متوجه نیات ز شت این افراد شده و از این اتفاق شرم آور کنار گیری و انصراف دادند.
 شايد اين كمترين مرحم به زخم هاي التيامي نيافته مردم باشد که بعضی سود پرستان فرهنگشان را به بازی گرفته و به لجن کشانده اند.
راستي فرق شمايي كه با شهرت طلبي  در سايه هزينه هاي چند ده ميليوني توماني تان دنبال نامي بزرگتر براي خود هستيد ، و اصلا الفبای فرهنگ را نمی شناسید، با سلطان هاي دروغين دوران بحران كه ماسك و دستكش و... را احتكار مي كنند و جان مردم را به مخاطره می اندازند، چيست؟ شما را بخدا از سينه هاي سوخته مردم، براي خود كيسه ندوزيد!