سه شنبه 29 بهمن 1398-13:9 کد خبر:41147

مازندران پایلوت راه‌اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی می‌شود

انعکاس شمال  -  معاون اجتماعی بهزیستی مازندران گفت که این استان به عنوان پایلوت ، میزبان راه‌اندازی سامانه ملی فرزندخواندگی می‌شود.

 


به گزارش انعکاس شمال، وحید حسین زاده میزبانی مازندران به عنوان پایلوت سامانه ملی فرزندخواندگی را مهم توصیف کرد و گفت که هم اکنون ۷۰۰ زوج مازندرانی در نوبت واگذاری فرزند خوانده قرار دارند که این سامانه می تواند کار آنها را تسهیل کند.
وی با اعلام این که 9۹ درصد از زوج‌های متقاضی دریافت فرزندخوانده در مازندران افرادی هستند که قادر به فرزندآوری نیستند ، افزود : یک درصد بقیه هم را افراد مجردی تشکیل می دهند که به تنهایی زندگی می کنند.

حسین زاده با اشاره به اینکه پرونده پزشکی همه متقاضیان فرزندخوانده در بهزیستی بررسی می‌شود ، افزود : این زوج‌ها جزو آن دسته‌ای هستند که تمامی مراحل پزشکی فرزندآوری را طی کرده اما به نتیجه نرسیده اند. 

معاون اجتماعی بهزیستی مازندران  اظهار با اعلام این که امسال تاکنون ۵۶ کودک در قالب فرزندخوانده در اختیار والدین جدید قرار گرفته‌اند ، گفت : تمامی این خانواده ها دارای شرایط خاص بودند. 

وی با اشاره به اینکه کودکان در اختیار بهزیستی نیز باید شرایط لازم تحویل به والدین جدید را داشته باشند ، افزود : شرایط سنی ، شرایط روحی ، وضعیت جسمی کودک و عوامل دیگر مواردی است که باید در نظر گرفته شود.

معاون بهزیستی مازندران همچنین اعلام کرد که در حال حاضر ۱۹۵ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در ۲۰ مرکز بهزیستی استان مازندران نگهداری می‌شوند که ۸۰ درصد از آنها بد سرپست و فاقد سرپرست موثر هستند.

حسین‌زاده با اشاره به اینکه سیاست بهزیستی پرورش کودکان در آغوش خانواده است ، گفت : البته منظور این نیست که تحت هر شرایطی حاضر به سپردن کودکان به هر خانواده ای باشیم چون امنیت روحی و جسمی کودکان بیش از هر موضوع دیگری برای بهزیستی مهم است و در اولویت قرار دارد.

معاون بهزیستی مازندران فرزندخواندگی را یکی از روش های موثر برای پرورش کودکان در آغوش خانواده توصیف کرد و افزد : کانون خانواده بهتر از هر فضای دیگر می تواند رد تعالی و تکامل کودکان موثر باشد./ایرنا