يکشنبه 20 بهمن 1398-8:30 کد خبر:41127

پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل به بهره برداری رسید

وزیر بهداشت گفت: امسال برای اولین بار در طول سالهای بعد از انقلاب اسلامی با وجود فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها، ۸۱۰۰ تخت در ۶۶ بیمارستان با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در قالب پویش ۲۰۵۰ افتتاح می شود.



وزیر بهداشت گفت: امسال برای اولین بار در طول سالهای بعد از انقلاب اسلامی با وجود فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم ها، ۸۱۰۰ تخت در ۶۶ بیمارستان با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته در قالب پویش ۲۰۵۰ افتتاح می شود.

به گزارش انعکاس شمال به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، دکتر سعید نمکی در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل  اظهار داشت: با وجود محدودیت های مالی و تحریم های ظالمانه آمریکا علیه مردم ایران اما در سال آینده ۶ هزار تخت بیمارستانی جدید به ظرفیت تخت های بیمارستانی در مناطق کمتر برخوردار کشور افزوده می شود.


وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل یکی از قدیمی ترین دانشگاه های علوم پزشکی کشور است که از نظر علمی و خدمت رسانی در بخش بهداشت و درمان، یکی از دانشگاه های بسیار موفق است و همه تلاش ما در دولت و طرح تحول نظام سلامت، افزایش دسترسی مردم در شهرهای کوچک به امکانات مناسب حوزه سلامت است تا کمتر مجبور شوند برای دریافت خدمات به شهرهای بزرگتر مراجعه کنند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: خوشبختانه امکانات بسیار خوبی در بابل در حوزه پزشکی از جمله جراحی قلب باز و رسیدگی به بیمارانی که دچار گرفتاری هایی در عروق مغز هستند، فراهم شده و امیدواریم که در آینده نزدیک بتوانیم با تکمیل زیرساخت های مورد نیاز، از اعزام و مراجعه بیماران به شهرهای بزرگ و تهران، جلوگیری کنیم.

وی یادآور شد: برنامه وزارت بهداشت این است که تقسیم بندی تخت های بیمارستانی، مبتنی بر جغرافیای توزیع بیماری ها تنظیم شود و به همین دلیل مرزبندی بین دانشگاه های علوم پزشکی ساری و بابل را بر اساس تعداد و شیوع بیماری ها و متخصصین مورد نیاز، بازنگری می کنیم و هر قدر نیازمند توسعه زیرساخت ها باشیم، بدون نگاه های سیاسی و مبتنی بر نیازهای واقعی مردم،  این توسعه انجام خواهد شد.

کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی امید و بخش های جدید بیمارستان آیت الله رو حانی بابل بابل افتتاح شد.

همچنین دکتر سیدفرزاد جلالی در حاشیه افتتاح پروژه های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: کلینیک های تخصصی و فوق تخصصی امید بابل که در زمینی به مساحت عرصه سه هزار مترمربع با زیربنای ۲۷۵۰ متر مربع در ۳ طبقه و با اعتبار ساختمانی حدود ۶۵ میلیارد ریال ساخته شده است، با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل افزود: کلینیک مرکزی دارای ۱۷ کلینیک و پاراکلینیک شامل بخش های تخصصی قلب، داخلی، جراحی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، تغذیه، طب سنتی، روانپزشکی، خون و آنکولوژی، گوارش، پوست و مو، چشم، گوش حلق و بینی، زنان و زایمان، کودکان، دندانپزشکی، توانبخشی، رادیولوژی، آزمایشگاه و داروخانه است.

وی افزود: علاوه بر مردم شریف شهرستان بابل، هم استانی های عزیز نیز به این مرکز مراجعه می نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطر نشان کرد: آنژیوگرافی دوم این بیمارستان با اعتباری بالغ بر یک میلیون یورو خریداری و نصب و آندوسونوگرافی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان با مشارکت ۵۰ درصدی خانوداه مرحوم حبیبیان راه اندازی شده است.

دکتر جلالی افزود: درمانگاه شیمی درمانی بیمارستان آیت الله روحانی(ره) بابل با اعتباری بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان توسط حاج آقا رسول زاده از خیرین بابلی و طرح توسعه بخش سی سی یو با مشارکت خانواده مرحوم وفایی از ظرفیت ۸ تخت به 16 تخت و اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان راه اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اذعان داشت: دکتر نمکی همچنین از روند ساخت پروژه ۱۰۰ تختخوابی دیالیز دانشگاه علوم پزشکی بابل به عنوان بزرگترین مرکز دیالیز شمال کشور بازدید کرد.

وی ادامه داد: این پروژه که حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به همت خانواده مرحوم میناگر از خیرین سلامت شهرستان بابل، در حال ساخت است.