چهارشنبه 16 بهمن 1398-11:16 کد خبر:40127

مدیرکل حج و زیارت مازندران :

شهروندان فقط در دفاتر مجاز برای عتبات عالیات ثبت‌نام کنند

انعکاس شمال - مدیرکل حج و زیارت مازندران با اشاره به آغاز پیش ثبت نام عتبات عالیات برای نوروز ۹۹، گفت: شهروندان حتما با از طریق دفاتر مجاز ثبت نام خود را انجام دهند.


به گزارش انعکاس شمال، حبیب الله ساداتی به شهروندان هشدار داد که اخذ هرگونه وجهی غیرقانونی است و ثبت نام به صورت مجانی انجام می شود.

وی با اعلام این که تنها ۲۳۵ دفتر خدماتی زیارتی قانونی در مازندران جود دارد ، گفت : پیش ثبت نام سفر عتبات عالیات نوروز ۹۹ از ساعت ۹ صبح امروز به صورت سراسر آغاز شده است و متقاضیان تا ۲۴ بهمن مهلت دارند با ۲ روش حضوری و الکترونیکی اقدام به نام نویسی کنند.

وی با تاکید بر ثبت نام متقاضیان در دفاتر زیارتی مجاز مازندران ، افزود: در صورت ثبت نام در دفاتر غیر مجاز سازمان حج و زیارت هیچ مسئولیتی در قبال عواقب آن ندارد.

مدیرکل حج و زیارت مازندران همچنین گفت : مشتاقان زیارت عتبات عالیات در نوروز پیش‌رو می توانند به ۲ روش ؛ مراجعه مستقیم به دفاتر مسافرتی مجاز و یا از طریق مراجعه به سامانه http://atabatorg.haj.ir ثبت نام کنند.

ساداتی توضیح داد : افرادی که قصد ثبت نام از طریق سامانه را دارند فقط کافیست در منزل خود رایانه و اینترنت داشته باشند تا تمامی مراحل ثبت نام را خودشان انجام دهند .

وی همچنین هزینه سفر عتبات عالیاتی نوروز ۹۹ را نا معلوم عنوان کرد و گفت: در حال حاضر فقط ثبت نام بدون پرداخت هزینه سفر انجام می شود و هرگونه دریافت وجه نقد مبنی بر هزینه سفر غیر قانونی بوده و باید به سازمان حج و زیرات گزارش شود.

مدیرکل حج و زیرات مازندران ثبت نام را به ۲ صورت انفرادی و گروهی عنوان کرد و افزود: : در شیوه ثبت نام گروهی باید تعداد زائران حداقل ۲۵ نفر باشند و در غیر این صورت از لیست خط خواهد خورد.

ساداتی با اشاره به اینکه ممکن است تعداد زائران بیش از اندازه باشد ، گفت: ثبت نام شدگان با قید قرعه . به صورت انفرادی یا گروهی برگزیده شده و اعزام خواهند شد.

وی زمان آغاز اعزام زائران نوروزی عتبات را نیز از ۲۴ اسفند تا ۳۰ فروردین اعلام کرد و اظهار داشت : در حال حاضر اعزام هوایی به عتبات مشخص نیست اما احتمالا این امکان وجود خواهد داشت. 
نوروز گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ زائر مازندرانی به عتبات عالیات مشرف شدند و امسال نیز پیش بینی می شود سهمیه مازندارن همین تعداد باشد./ایرنا