چهارشنبه 16 بهمن 1398-10:16 کد خبر:40124

پروژه‌های گازرسانی در مازندران متوقف نمی‌شود/ادامه گازرسانی به روستاها تا 2 سال آینده

انعکاس شمال - مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: با توجه به کمبود نقدینگی در کشور و شرایط اقتصادی، پروژه‌های گازرسانی در استان متوقف نمی‌شود.

 


به گزارش انعکاس شمال، جعفر احمدپور در آئین افتتاحیه گازرسانی به چهار روستای کارمزد، ممشی، طالع و طالع رودبار در سوادکوه اظهار کرد:  آیین افتتاح گازسانی 133 روستا  و یک شهر در منطقه دودانگه ساری در استان مازندران بمناسبت ایام الله دهه فجر انجام می‌شود، گازرسانی به صنعت پیشرو همچون نساجی، یک روستا در غرب استان و 10 روستا در بهشهر نیز در دستور کار این ایام قرار دارد.
 

وی میزان هزینه پروژه گاز رسانی سوادکوه را 7 میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: این پروژه دارای ۲۶ کیلومتر مسیر انتقال،  که بیش از ۹۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره مند می شوند، دو ایستگاه و قابلیت نصب ۶۰۰ علمک ایجاد شده است.
 

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه گاز مانند آب نبوده و برای گازرسانی نیازمند خطوط زیاد انتقال هستیم، افزود: برای گازرسانی به یک روستا، انتقال از عسلویه به طول بیش از دوهزار کیلومتر انجام می‌شود که هزینه دولت  برای انتقال گاز به مناطق کشور سرسام‌آوری است اما کشور این مبنا را قرار داده تا در هر روستای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی انجام شود.
 

این مسئول با بیان اینکه در گازرسانی حریم‌ها باید رعایت و مجوزها از سازمان‌های مرتبط اخذ شود، به چند خانواری که در روستای طالع گازرسانی برای آنها انجام نشد، اشاره و اظهار کرد: با جدیت پیگیر اخذ مجوزات لازم جهت گازرسانی به این چند خانوار هستیم.
 

احمدپور با اشاره به اینکه  استان مازندران دارای بیشترین روستای گازرسانی شده در کل کشور است، افزود:برای روستای بالای ۲۰ خانوار، هر علمک تا ۱۲ میلیون تومان هزینه دارد و به 2هزارو ۱۷۵ از 3هزارو ۱۰۰ روستای با قابلیت گازرسانی در استان گاز رسانی شده است، مقرر است تا 2 سال آینده مابقی نیز گازرسانی شوند. 
 

وی با اشاره به اینکه از طالع رودبار به سمت گدوک 47 روستا وجود دارد که باید گاز رسانی شود، گفت: مجوزهای لازم برای خط انتقال طالع به ورسک اخذ و انجام پروژه تا ورسک در مرحله اول  در 3فاز طراحی شد، امیدواریم با مشخص شدن پیمانکاران، کلنگ این پروژه همراه با آغاز عملیات اجرایی در بهار سال ۹۹ زده شود و با انجام این پروژه، ۴۷ روستای استان مازندران و ۴ روستای استان سمنان گازرسانی شود.
 

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان اینکه با توجه به کمبود نقدینگی در کشور و شرایط اقتصادی، پروژه‌های گازرسانی متوقف نمی‌شود،اظهار کرد: با گازرسانی به 47 روستا باقی مانده در سوادکوه  کد سبزمنطقه سوادکوه اعلام می‌شود  که با اعلام این کد روستا بدون گاز در سوادکوه نداریم مگر اینکه روستاهایی که کد آبادی دارند ولی خالی از سکنه هستند.
 

فرماندار سوادکوه نیز اظهار کرد: پروژه‌هایی که شرکت گاز در سطح استان انجام می‌دهد با توجه به شرایط نامناسب اقتصادی پروژه‌های بی نظیر است و بهره‌مندی مردم از نعمت گاز در مناطق  سوادکوه از دستاوردهای انقلاب است.
 

سعید یزدانی از آغاز پروژه گازرسانی طالع تا ورسک در اوایل سال 99 خبر داد و گفت: همه تلاش نظام و دولت افزایش سطح رفاه اجتماعی جامعه است با توجه به شرایط بد اقتصادی  که در جامعه حاکم است اما هیچ یک از پروژه‌ها تعطیل نشد و حتی برخی از پروژه‌ها نظیر گازرسانی شهرستان سوادکوه با شدت بیشتری ادامه دارد./بلاغ