سه شنبه 15 بهمن 1398-12:0 کد خبر:40123

رئیس کمیسیون برنامه , بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری:

تعرفه عوارض بهای خدمات سال 99 تعیین شد

انعکاس شمال  - رئیس کمیسیون برنامه , بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری تاکید کرد که تعرفه عوارض بهای خدمات سال 99 به مراتب واقعی تر و مردم پسندتر شده است.

 


به گزارش انعکاس شمال، شصت و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر ساری با دو دستور کار بررسی و تصویب نهایی لایحه عوارض و بهای خدمات شهرداری ساری در سال 99 در صحن علنی این شورا برگزار شد.

شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه لایحه تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 99 شهرداری را به تصویب رساند.

در این جلسه اعضای شورا لایحه پیشنهادی شهرداری را که پیش از این در جلسات کمسیون برنامه و بودجه مورد مطالعه و بررسی دقیق قرار گرفته بود،بند بند به بحث گذاشته و پس از تبادل نظر پیرامون بندهایی که محل مناقشه بود،کلیات این لایحه را با توجه به الزامات مدیریت شهری، مقررات شهرسازی و صرفه و صلاح شهروندان مصوب کردند.

بررسی لایحه تعرفه عوارض و بهای خدمات سال 99 شهرداری ساری و سازمان های تابعه از اول بهمن ماه جاری در شورای اسلامی شهر شروع شد و طبق قانون می بایست تا 15 بهمن ماه نهایی و به شهرداری ابلاغ شود.

همچنین با رای موافقت اعضای شورای اسلامی شهر ساری مساجد،تکایا  ،فضای ورزشی و آموزشی از پرداخت عوارض به شهرداری معاف شدند.

کوروش یوسفی عضو شورای اسلامی شهر ساری در حاشیه این جلسه،گفت: نمایندگان مردم در پارلمان شهری طبق قانون باید لایحه عوارض و بهای خدمات سال 99 را تا 15 بهمن ماه تصویب کنند و ضمن ارائه به کمیته انطباق در معرض مردم شریف شهر قرار دهند .

وی افزود: امروز با نشست سه ساعته که در صحن شورا داشتیم تعرفه عوارض 99 به تصویب اعضای شورا رسید.

رئیس کمیسیون برنامه , بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری به ویژگی های  لایحه عوارض سال 99 نسبت به سال 98 اشاره کرد و گفت:از آنجایی که اقتصاد شهر ما تابع اقتصاد کشوری است برای کاهش مشکلات شهروندان با در نظر گرفتن طرح تشویقی،تعرفه عوارض سال 99 نسبت به سال 98 در بحث کسب پیشه و مشاغل و خدمات شهری نظیر حفاری ها و آسفالت شکافی ها  افزایش پیدا نکرد.

وی با یادآور شد: سال گذشته ساختمان هایی که بالای 70 درصد سطح اشغال داشتند ضریب 5 می خورد و مورد اعتراض شهروندان قرار می گرفت؛ امسال با توافق اعضای شورای اسلامی،شهرداری ساری از افزایش ضریب 5 منع شد و سطح اشغال بالا با همان ضریب 98 محاسبه می شود.

یوسفی تصریح کرد: اعضای شورای شهر معتقد بودند که هیچ فصولی از لایحه عوارض نسبت به سال 98 افزایش نداشته باشد و همه ی بندها،تبصره ها و مواد مانند گذشته ثابت بماند.

وی افزود:شهروندانی که در مناطق برخوردار و غیر برخوردار ساختمان های دو طبقه به پایین احداث می کنند  عوارضشان را کاهش دادیم تا بتوانند شاخص های موارد سازه ای را رعایت کنند.

یوسفی از موافقت اعضای شورای اسلامی شهر ساری باسیاست های تشویقی در تمام فصول سال خبر داد و افزود:این سیاست پیش از این در سه یا چهار ماه پایانی سال اجرا می شد.

رئیس کمیسیون برنامه , بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری تاکید کرد که تعرفه عوارض بهای خدمات سال 99 به مراتب واقعی تر و مردم پسندتر شده است./ایلنا