چهارشنبه 2 بهمن 1398-9:48 کد خبر:40098

اجرای طرح ملی ورزشی «فجر تا نوروز» در شهرهای مازندران

انعکاس شمال - معاون توسعه ورزش‌های همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران از اجرای طرح ملی ورزشی «فجر تا نوروز» در شهرهای استان طی دو مرحله خبر داد.

 


به گزارش انعکاس شمال، حسین دلیری، اظهار کرد: طرح طرح ملی فجر تا نوروز در راستای ارتقای تحرک بدنی، ایجاد نشاط و افزایش حداکثری مشارکت خانواده‌ها در فعالیت‌های ورزشی تدوین شد.

وی افزود: این طرح در دو بازه زمانی با عنوان مشارکت اجتماعی مردم در رشته‌های ورزشی، دوچرخه سواری، پیاده‌روی، کوه‌روی، دو‌همگانی و ورزش های تفریحی از تاریخ اول بهمن سال ۹۸ آغاز و  تا تاریخ ۲۰ فروردین سال ۹۹ ادامه دارد.

معاون توسعه ورزش‌های همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران ادامه داد: این برنامه در یکی از روزهای پنجشنبه یا جمعه هر هفته اجرا می‌شود و جمعا در مدت زمان اشاره شده ۱۱ جلسه باید در تمام شهرستان‌های به اجرا گذاشته شود.

این مسؤول بیان کرد: مرحله دوم طرح در دو بازه زمانی ۱۲ بهمن لغایت ۲۲ بهمن با طراحی ۱۴ ایستگاه ورزشی در یکی در بوستان‌های فعال شهرستان با عنوان‌های تعیین شده در شیوه نامه به اجرا درمی‌آید.

دلیری افزود:  ۱۲ بهمن ماه مراسم افتتاحیه بصورت همزمان در تمام شهرستان‌ها استارت خواهد خورد و اما فاز دوم از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین است که آخرین روز طرح هم مراسم اختتامیه این طرح انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: تمام روسای ادارات و هیات‌های ورزشی در حسن اجرایی کردن طرح مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و سیاست حوزه همگانی کم رنگ کردن رویداد محوری همگانی و تلاش در جهت برنامه محوری به منظور افزایش مشارکت مردم و خانواده‌ها در برنامه‌های ورزشی همگانی است.

معاون توسعه ورزش‌های همگانی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ارتقاء سلامت تحرک بدنی و نشاط اجتماعی جزء اولویت حوزه همگانی است، گفت: از مسؤولان فرمانداران و شهرداران درخواست داریم که نگاه حمایتی را در باشکوه‌تر برگزار کردن طرح ملی فجر تا نوروز داشته باشند و از روسای ادارات درخواست کرد از کل ظرفیت‌های شهرستان جهت بهتر برگزاری این طرح از هیچ کوششی دریغ نکنند.

این مسؤول افزود: ورزش همگانی مهم‌ترین ابزار جهت ارتقای دانش و سطح سواد حرکتی و تحرک بدنی مردم محسوب می‌شود و موجبات ارتقای سلامت جسمی و روحی و افزایش نشاط و امید را در جامعه درپی دارد.

دلیری خاطرنشان کرد: در طرح ملی فجر تا نوروز از جامعه هدف حتی ورزشکاران معلولان و کم توان ذهنی هم مورد توجه قرار خواهند گرفت تا ورزش بصورت درست همگانی شود./فارس