چهارشنبه 25 دی 1398-10:16 کد خبر:40091

نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار شد:

تشکیل اطلس جامع طلاب در مازندران

انعکاس  شمال -  نماینده ولی فقیه در مازندران خواستار تشکیل کارگروه‌های توسعه شهری با محوریت امامان جمعه شد و تشکیل اطلس جامع از طلاب استان برای بهره مندی بیشتر از فضلای حوزه علمیه را ضروری دانست.


به گزارش انعکاس شمال، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با نمایندگان طلاب و فضلای مازندانیِ مقیم قم با بیان بخشی از مطالبات رهبر معظم انقلاب در خصوص تبیین برجسته گی های مردم شریف مازندران در حکم انتصابی به ایشان، گفت: برای عمل به این دستور تمامی سازمان‌ها و نهادها باید خود را مکلف به شناخت ویژگی‌های خوب مردم استان و در نهایت به تشریح و تبیین آن بپردازند.

وی با بیان اینکه مردم مازندران، مردمانی سخت کوش، نجیب و کم توقع هستند، افزودند: این ویژگی‌های بارز، مسئولیت ما را در قبال مردم دو چندان می‌کند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه از امامان جمعه تمامی شهرستان‌های استان درخواست کردیم تا با تشکیل کار گروهی از تمامی متخصصین مختلف نسبت به بررسی وضعیت موجود و کمبودهای آن اقدام کنند، افزود: شما نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم باید به عنوان بازوی این کارگروه و نیروی مؤثر در آن عمل کنید.

وی در ادامه ضمن تشریح کمبودهای استان در بخش‌های فرهنگی و مذهبی، از فضلای مازندرانیِ مقیم قم خواستند نسبت به تبلیغ و تشکیل کلاس‌های دینی در استان بیش از پیش کوشا باشند.

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه حضور بیش از هفت هزار طلبه مازندران در حوزه علمیه قم، یکی از نقاط بسیار مثبت برای ارتقای سطح فرهنگ دینی محسوب می‌شود، گفت: تشکیل یک اطلس کامل و شناسنامه جامع از طلاب مازندرانیِ مقیم قم برای استفاده بی‌شر از فضلای حوزه، بسیار ضروری است.

در ادامه، نمایندگان طلاب و فضلای مازندران، در حوزه علمیه قم، نظرات و پیشنهادهای خود را در خصوص رفع مشکلات موجود و چگونگی تداوم ارتباط بیشتر بین مراکز حوزوی قم و مازندران را بیان کردند.

لازم به ذکر است مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه در اردیبهشت ۱۳۶۸ به منظور عمل به فرامین امام خمینی رحمت الله علیه و برای هر چه بهتر شدن نظام آموزشی حوزه، توسط جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شکل گرفت.

طلاب حوزه علمیه برای انتخاب نمایندگان خود هر چهار سال در انتخابات شرکت می‌کنند و از مجموع طلاب و فضلای مازندران در حوز ه علمیه قم ۲۲ نماینده منتخب دارند که به امور طلاب رسیدگی می‌کند./مهر