پنجشنبه 14 آذر 1398-11:44 کد خبر:38026

لزوم توجه شهرداران به بحث بازآفرینی شهری

انعکاس شمال - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: لزوم توجه به بازآفرینی شهری راهی برای مدیریت شهری است که شهرداران ما پتانسیل و مدیریت در ساخت و ساز شهری را ندارند


به گزارش انعکاس شمال، مهدی راز جویان در جلسه هیئت اجرایی بازآفرینی شهری، بازآفرینی را به عنوان حربه و قدرتی برای شهرداران دانست و اظهار کرد:  این مهم نماد مدیریت یکپارچه شهری است و با این طرح سمت و سوی توسعه شهری مدیریت خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید سهم بیشتری در توزیع قیر برای شهرداری‌هایی که بازآفرینی برای آنان اهمیت بیشتری دارد، قائل شد که به عنوان نمونه شهر آمل سهم بیشتری از نظر توزیع قیر خواهد داشت و براساس طرح‌های شهرداری‌ها قیر و موارد دیگر توزیع می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: این در حالی محقق می‌شود که ما برای شهرها طرح جامع و تفصیلی تهیه و شهر را به سمت و سوی توسعه هدایت کنیم اما شهرداری‌ها در سطح استان نمی‌توانند بر نحوه و سمت و سوی توسعه شهر مدیریت داشته باشند و شهر با تصمیم مالکان و سرمایه‌گذاران بر ساخت و سازها و نوسازی به سمت توسعه پیش می‌رود.

رازجویان گفت: می‌توان از تسهیلات این بخش برای بهسازی و نوسازی معابر بهره گرفت و با بالا رفتن سطح خدمات، رغبت سرمایه‌گذار و مالک نیز برای احیای بافت‌های فرسوده بیشتر میشود.
وی ادامه داد: بازآفرینی حربه‌ای می‌شود تا شهرداران توسعه شهری را به سمت و سوی مشخص و هدفمند پیش ببرند و باید از این حربه استفاده بیشتر شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری در بازآفرینی خلاصه می‌شود، یادآور شد: در این طرح دستگاه‌های خدمات رسانه، اعتبارات مورد نیاز را در محل مورد نظر شهرداری و شهری هزینه خواهند کرد و نمایی از مدیریت یکپارچه شهری در بازآفرینی محقق می‌شود./ایسنا