چهارشنبه 10 مهر 1398-10:38 کد خبر:37902

پرونده پاداش بازنشستگان مازندرانی در روزهای آتی بسته می‌شود

انعکاس شمال - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت که مرحله دوم و نهایی پاداش بازنشستگان سال ۹۷ دستگاه‌های دولتی استان در مهر ماه جاری و طی روزهای آینده به حساب آنها واریز می‌شود.


به گزارش انعکاس شمال، موسی قاسم پیشه افزود: قرار بود پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۷ دستگاه‌ها و نهادهای دولتی مازندران در دو مرحله پرداخت شود که پیش از این ۲۷۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از خزانه ملی دریافت و به تصویه حساب شد.

وی با اشاره به اینکه مجموع رقم بدهی به بازنشستگان سال گذشته بابت پاداش را ۲۷۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: مجوز پرداخت مرحله دوم و نهایی پاداش پایان خدمت بازنشستگان استان از سازمان مدیریت دریافت و مبلغ در روزهای آتی دریافت و به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با بیان اینکه با این پرداخت پرونده پاداش بازنشستگان سال ۹۷ به طور کامل بسته می‌شود ، افزود: منظور از پرداخت پاداش در روزهای آتی، حدود ۱۰ روز می باشد که به علت عملیات اداری و بین دستگاهی خواهد بود. 

۴۰درصد مانده مرخصی بازنشستگان پرداخت شد

قاسم پیشه به وضعیت پرداخت مانده مرخصی دوره خدمت بازنشستگان مازندران نیز اشاره کرد و گفت : تا کنون ۴۰ درصد از مانده مرخصی بازنشستگان سال گذشته پرداخت شده است.

وی ادامه داد : مصوب و مجموع مانده مرخصی بازنشستگان سال ۹۷ استان ۲۶۳ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال بود که پیش بینی می‌شود در مجموع در چهار مرحله امسال پرداخت شود. 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت : در مرحله نخست ۶۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و در مرحله دوم ۴۴میلیارد و ۵۷ میلیون ریال از سازمان مدیریت دریافت و به دستگاه‌های مربوطه پرداخت شد.

قاسم پیشه همچنین به پرداختی بازنشستگان سال جاری اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه پرونده بازنشستگی در هر زمان به سرعت بررسی و وارد نوبت دریافت قرار می گیرد، اما باید پرونده سال گذشته بسته شود تا پرداخت بازنشستگان سال بعد آغاز شود.

پرداخت پاداش پایان خدمت همواره یکی از دغدغه‌های بازنشستگان دستگاه‌های دولتی مازندران بود که به علت عدم پرداخت در سالهای گذشته بر روی هم انباشته و منجر به نگرانی بسیاری از این قشر خسته و زحمت کش شده بود.

یکی از اولویت های دولت تدبیر و امید در سال های اخیر ساماندهی پرداخت پاداش بازنشستگان و به روز کردن آنها بود که در حال حاضر این فاصله پرداختی به کمتر از یک سال رسیده است./ایرنا