سه شنبه 9 مهر 1398-11:35 کد خبر:37897

بسته شدن پرونده طرح دریا با 47 غرقی در مازندران

انعکاس شمال - از شروع تا پایان طرح دریا تعداد 47 نفر در سواحل دریای مازندران غرق شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل تغییری نداشت.


به گزارش  انعکاس شمال و به نقل از روابط عمومي پزشكي قانوني استان مازندران ،دکتر علی عباسی با اشاره به اینکه تعداد 44 نفر از غرق شدگان مرد و ما بقی زن هستند ، افزود : 85 درصد از غرق شدگان غیر بومی هستند .

محمودآباد بیشترین غرقی

بر اساس اين گزارش در اين مدت شهرستان هاي محمود آباد با 10 ، بابلسر و نوشهر هر کدام با 9 ، رامسر و عباس آباد هر کدام با 7 مورد به ترتیب بيشترين موارد مرگ ناشي از غرق شدگي و شهرهای ساری ، تنکابن ،جویبار گزارشی از غرق شدگی به ثبت نرسید.

تفکیک محل غرق شدگی

 بر اساس گزارش ارجاعی از مراکز پزشکی قانونی از كل موارد غرق‌شدگي در چهار ماهه (خرداد ، تیر ، مرداد ، شهریور) امسال، 31 نفر در محدوده خارج طرح و 10 نفر بخش خصوصی ، 4 نفر منطقه غیر قابل پوشش و 2 نفر هم داخل طرح جان باخته‌اند.

مرداد بیشترین ماه

بر اساس آمارها بیشترین ماهی که در آن غرق شدگی اتفاق افتاد به ترتیب مربوط به مرداد ماه با 18  ، شهریور با  14 ، تیر با 12 و خرداد با 3 مورد به ثبت رسید.

بیشتر غرقی ها دارای سن 21تا 30 سال هستند

بررسی ها نشان می دهد بیشتر غرق شدگان در سنین 21 تا 30 سال با 17نفر و کمترین غرقی بالای 61  با 3 غرقی هستند.

این مقام اجرایی استان در پایان ضمن تاکید بر اینکه بیشتر اين افراد با وجود توصيه ها و هشدارهاي مكرر، محدوده هاي ايمن سازي نشده و خارج از طرح را براي شنا انتخاب كرده بودند در خصوص افرایش نیافتن آمار غرق شدگان گفت :بدون شک اطلاع رسانی و پیگیری های به موقع اصحاب رسانه اعم از صداو سیما ، خبرگزاری ها و رسانه مجازی و حساسیت و حضور فعال و ارایه راهکارهای مناسب مسئولین استانی ،استانداری ، فرمانداری ، شهرداری و.... در افزایش نیافتن این آمار مثمر ثمربود.