سه شنبه 5 شهريور 1398-10:8 کد خبر:37851

اخاذی مرد شیطان صفت در فضای مجازی


به گزارش انعکاس شمال، فرمانده انتظامی استان از شناسایی و دستگیری مردی شیطان صفت که با جعل عنوان در یکی از شبکه های اجتماعی از شهروندان اخاذی می کرد، خبر داد.

سردار"سید محمود میرفیضی" با اعلام این خبر، افزود: در پی مراجعه یک شهروند به پلیس فتای این فرماندهی و طرح شکایت مبنی بر اینکه در یکی از شبکه های اجتماعی فردی با ایجاد صفحه ای شخصی در زمینه " لیپوماتیک" (پیکر تراشی) فعالیت می کرد از وی اخاذی کرده است، موضوع در دستور کار پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات از شاکی دریافتند، فردی ناشناس با جعل عنوان و معرفی خود به عنوان دکتر و فوق متخصص لیپوماتیک با انجام تبلیغات و اغفال شهروندان از آنان درخواست فیلم و تصویر اندام کرده و پس از دسترسی به این تصاویر خصوصی، اقدام به اخاذی می کند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اقدامات فنی و اطلاعاتی کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا، افزود: ماموران پس از چند روز، موفق به شناسایی مخفیگاه این مرد شیطان صفت شده و با هماهنگی قضائی وی را دستگیر کردند.

وی افزود: متهم در تحقیقات پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی عنوان داشت از بهمن ماه سال گذشته با ایجاد صفحه ای در فضای مجازی و جعل عنوان "فوق تخصص جراحی و زیبایی" اقدام به تبلیغ لیپوماتیک (پیکرتراشی) کرده و پس از دسترسی به تصاویر خصوصی اندام شهروندان اقدام به تهدید و اخاذی از آنان می کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به شناسایی 41 شاکی و بزه دیده از استان های مختلف کشور، افزود: برابر بررسی های فنی و تحقیقاتی پلیس از تجهیزات رایانه ای و سیستم متهم، تاکنون بیش از50 نفر فیلم و تصاویر بدن خود را برای این مرد شیطان صفت ارسال کرده اند.

سردار میرفیضی با بیان این که با هماهنگی مرجع قضائی صفحه مربوطه مسدود شد، افزود: اغلب بزه دیدگان که از استان های مختلف کشور هستند، شناسایی شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با هشدار به شهروندان از آنان خواست، تصاویر و اطلاعات شخصی خود را هرگز در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به اشتراک نگذارند تا در دام این افراد شیطان صفت گرفتار نشوند.

وی اضافه کرد: استفاده از شبکه های اجتماعی برای ایجاد روابط بیشتر و صمیمی تر گزینه ای آسان است، اما بهتر است بدانید که این گزینه آسان می تواند، خسارات غیر قابل جبرانی به روابط شما در دنیای واقعی بزند.

سردار میرفیضی افزود: در صورتی که استفاده از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی آگاهانه نباشد، تهدیدات آن می تواند به مراتب پر رنگ تر از فرصت های آن باشد. چرا که وقتی فرد دچار اعتیاد به حضور در شبکه های اجتماعی می شود و زمان زیادی از شبانه روز خود را در این فضای می گذراند و به تبع آن حضور خانوادگی و اجتماعی فرد دچار اختلال شده و جاذبه دنیای مجازی بر دنیای واقعی اش غلبه می کند./ایلنا