چهارشنبه 23 مرداد 1398-12:20 کد خبر:37837

هیات نظارت وزارت کشور از مناطق سیلزده مازندران دیدن کرد

انعکاس شمال - هیات بررسی روند بازسازی مناطق سیلزده وزارت کشور صبح امروز چهارشنبه از مناطق آسیب دیده از سیل استان مازندران دیدن کرد.


به گزارش انعکاس شمال، اعضای این هیات که متشکل از سخنگو و معاون ستاد مدیریت بحران وزارت کشور ، مشاورر وزیر کشور و رئیس کارگروه فرهنگی قرارگاه بازسازی مناطق سیلزده زده وزارت کشور هستند، با همراهی مسئولان استانی از مناطق سیل زده منگل قائمشهر و تالارپشت سیمرغ بازدید کردند.

 رئیس کارگروه فرهنگی قرارگاه بازسازی مناطق سیلزده کشور هدف از این بازدید را بررسی روند بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی خسارت دیده از سیل و همچنین شرایط سیلزدگان عنوان کرد.

سید رمضان شجاعی کیاسری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این بازدید در امتداد بازدیدهایی است که هیات از مناطق سیل زده گلستان ، خوزستان و لرستان داشته است.

وی وضعیت سیلزدگان  و روند بازسازی در استان مازندران و دیگر استان ها را رضایت بخش توصیف کرد و گفت: اینگونه که مشاهده می شود کار واحدهای تعمیراتی مازندران تا قبل از پایان تابستان پایان یافته و سیل زدگان به خانه هایشان باز خواهند گشت.

رئیس گروه فرهنگی قرارگاه بازسازی مناطق سیلزده گفت: هدف ما استحکام بخشی و ساخت بناهای مقاوم در برابر این چنین خطراتی است و نمی خواهیم سرعت را فدای کیفیت کنیم.

وی همچنین تهیه گزارش میدانی برای وزیر کشور درباره روند بازسازی سیل را از دیگر برنامه های این هیات عنوان کرد و افزود: انتظار وزارت کشور بازگشت هر چه سریع تر سیل زدگان به خانه هایشان و همچنین بازگشت شرایط عادی زندگی و اقتصادی به مناطق آسیب دیده از سیل است.

سیل پیاپی نوروزی ۹۷ چهار استان به ترتیب مازندران ، گلستان ، لرستان ، خوزستان را درگیر کرد و به بیش از ۷۰ هزار واحد مسکونی خسارت زد.

در استان مازندران نیز ۶ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی تعمه سیل شدند که از این تعداد ۷۰۰ واحد به صورت کامل تخریب و ۶ هزارو ۱۰۰ واحد تعمیری بودند.

مازندران در سیل نوروزی بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت دید که تا کنون دولت ۳۰۰ میلیارد تومان به و صورت نقدی و حدود یک هزارو میلیارد تومان هم در قالب تسیهیلات در اختیار سیلزدگان و بازسازی زیرساخت های قرار داد. /ایرنا