پنجشنبه 17 مرداد 1398-11:11 کد خبر:37816

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران خبر داد:

اقدام ملی برای ساخت ۵۰۰۰ مسکن در مازندران

انعکاس شمال - مدیرکل راه و شهرسازی مازندران از شناسایی ۱۴ نقطه در استان برای ساخت مسکن خبر داد و گفت: تا پایان سال پنج هزار واحد قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن احداث می شود.

 


به گزارش انعکاس شمال، سید محمد نظری در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه در خیابان آرش، قارن و چند نقطه دیگر تملکات ان انجام شده است و بازآفرینی آن انجام می شود گفت: در مجموع برای بازآفرینی ۱۵ تا ۲۰ هزار واحد در استان هدف گذاری شده است و دولت در طرح بازآفرینی دنبال سود نیست بلکه در پی آن است که فضایی سالم را در جامعه ایجاد کند.

وی با تاکید براینکه باید تولید مسکن را افزایش دهیم و براساس تولید تقاضا را برابر کنیم گفت: در چند سال اخیر تورم بی سابقه و نامطلوبی را داشتیم که ناشی از عدم تولید مسکن به شکل برنامه ای بوده است.

نظری با بیان اینکه دولت از همه ظرفیت ها برای فعال کردن بخش ساختمان استفاده کرده است تصریح کرد: اراضی مورد نظر طبق طرح جامع خدمات تفصیلی تهیه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران گفت: سعی کردیم از تمامی تکنولوژی روز بهره بریم و ساختمانی با قیمت مطلوب و قیمت مناسب در اختیار مردم قرار گیرد و درپی اراضی رفتیم که سرانه های شهروندی را دارا باشند.

وی افزود: در مرحله اول ۱۴ نقطه در استان مازندران برای ساخت مسکن اراضی معرفی شده و در هشت نقطه ساخت مسکن عملیاتی شده است.

نظری از تشکیل کارگروهی در زمینه ساخت مسکن خبر داد و گفت: در فاز اول حدود دو هزار واحد در قالب فراخوان ساخته می شود و طبق هدفگذاری پنج هزار واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی برای تولید مسکن تا پایان سال احداث می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اشاره به پروژه های راه در استان اشاره کرد و گفت: پروژه تعریض مسیر ساری – تاکام، نکا - نیروگاه – بندر، نور – چمستان – آمل از جمله طرح هایی است که بخشی از آن امسال بهره برداری می شود./معر