پنجشنبه 20 تير 1398-12:43 کد خبر:37763

مدیر کل بهزیستی مازندران :

263 پروژه در هفته بهزیستی افتتاح می شود

 

انعکاس شمال - مدیر کل بهزیستی مازندران از افتتاح 263 پروژه در هفته بهزیستی امسال خبر داد.


 

به گزارش انعکاس شمال، سعید آرام در نشست با خبرنگاران که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد،با اعلام اینکه 263 پروژه هفته بهزیستی در مازندران افتتاح می شود ساخت مسکن برای معلولین را از مهم ترین برنامه های این نهاد خدمتی برشمرد و اظهار داشت: از این تعداد 25 واحد مسکن مربوط به خانواده های دارای دومعلول بوده که  13 واحد شهری و 12 واحد روستایی است.

وی افزود: 130 واحد نیز مربوط به سایر مددجویان است.

مدیر کل بهزیستی مازندران از افتتاح 80 واحد اشتغالزایی در هفته بهزیستی خبر داد و افزود: سه کلینیک مددکاری،چهار مهد کودک ،یک خانه کودکان و نوجوانان و سه پایگاه خدمات اجتماعی در هفته بهزیستی سالجاری به بهره برداری می رسد.

وی به سیل اواخر سال گذشته و اوایل امسال  و خسارت های ناشی از آن در مازندران اشاره کرد و گفت:بیش از 260 واحد مسکن بهزیستی دچار آسیب شده بود که از این تعداد 155 واحد مسکونی تعمیر و در اختیار مالکان قرار گرفت.

آرام تصریح کرد: در همان بازه زمانی کارگاه خدمات اجتماعی با هدف خدمات رسانی به سیل زدگان جامعه هدف در 23 منطقه آسیب دیده مستقر کردیم.

وی ،توزیع 4 هزار بسته سبد کالا به ارزش ریالی سه میلیارد و نیم را از دیگر اقدامات این نهاد خدماتی عنوان کرد و گفت: بیش از دو هزار و 300 بسته لباس گرم،توزیع هزار قوطی شیر خشک از دیگر خدمات بهزیستی به سیل زدگان است.

 آرام ادامه داد: ارائه کمک معیشتی به میزبان 150 میلیون تومان بین مددجویان سیل زده از دیگر اقدامات بوده است.

وی  به تخریب صد در صدی 45 واحد مسکن سیل زدگان جامعه هدف بهزیستی در استان اشاره کرد و افزود: به جزء یه واحد مسکونی در شهرستان سیمرغ که با مشکل زمین مواجه اند ساخت مابقی واحدها شروع شد؛ برآنیم تا پایان شهریور در اختیار مالکین قرار می گیرد.

آرام با یادآوری اینکه 50 تیم اورژانس اجتماعی با "محوریت توانبخشی مبتنی بر جامعه" در مناطق سیلزده مستقر شدند و بیش از 5 هزار و 540نفر بعد از وقوع سیل مورد غربالگری شدند که از این تعداد 230 نفر برای اقدامات به حوزه توانبخشی ارجاع و 120 نفر نیز به دلیل اختلالات روانی ویژه مورد درمان قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی مازندران بهره برداری از 80 واحد اشتغالزایی را از دیگر برنامه های هفته بهزیستی عنوان و خاطرنشان کرد: کلینیک مددکاری، خانه موقت پسران،مرکز کاهش آسیب زنان مهدکودک ها و پایگاه خدمات اجتماعی از دیگر طرح ها است.

وی به شناسایی بیش از 23 منطقه آسیب پذیر در استان اشاره کرد و گفت: استقرار پایگاه خدمات اجتماعی برای خدمات حمایتی و پیشگیری از آسیب ها از جمله برنامه های این نهاد حمایتی است.

آرام ،تصریح کرد :کسب رتبه برتر دو سال متوالی در جشنواره شهید رجایی ،ساخت مسکن و ایجاد اشتغال ،مشارکت های مردمی و خدمات رسانی در توانبخشی و پیشگیری از افتخارات بهزیستی مازندران است.

 وی ایجاد فرصت اشتغال برای ممدجویان را از برنامه های بهزیستی استان عنوان کرد و گفت : امسال 50 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی به جامعه هدف پرداخت می شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران از راه اندازی کمپین تهیه لوازم سرمایشی و کمک لوازم توانبخشی در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این کمپین با هدف کمک به جامعه هدف بهزیستی در مازندران راه اندازی می شود./ایلنا