چهارشنبه 19 تير 1398-9:56 کد خبر:37755

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد:

پیشرفت ۹۰ درصدی بازسازی مسجد جامع ساری

انعکاس شمال - معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به روند بازسازی مسجد جامع سوخته ساری، روند بازسازی آن را مطلوب دانست و گفت: ۹۰ درصد بازسازی آن انجام شده است.

 


به گزارش انعکاس شمال، محمد پژمان در حاشیه بازدید از مسجد جامع ساری با اشاره به اینکه این بنای تاریخی و مذهبی براثر آتش سوزی دچار آسیب و تخریب زیادی شده است گفت: در حال حاضر شاهد روند بازسازی هستیم و طراحی خوبی در بازسازی این بنا صورت گرفته است.

وی به تلاش و زحمات صورت گرفته برای بازسازی و احیای مسجد جامع ساری گفت: این بنا پاتوق فرهنگی و مذهبی است و امیدواریم هرچه زودتر به بهره برداری رسد.

وی ایجاد تأسیسات سرمایشی و گرمایشی و تأمین اعتبار لازم برای خرید آن را از جمله نیازها برشمرد و گفت: همچنین برای نصب تأسیسات باید مکانی خارج از مسجد درنظر گرفته شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اظهار اینکه دولت توجه ویژه به حوزه زیرساخت‌های مازندران دارد گفت: برای چهاربانده شدن راه‌ها و تکمیل آزادراه تهران – شمال اعتبارات خوبی درنظر گرفته شده است.

وی با عنوان اینکه بخشی از اقتصاد مازندران بر مدار گردشگری بنا شده است گفت: در چندسال گذشته برای جمع آوری زباله، پسماند و دفن بهداشتی زباله‌ها منابعی درنظر گرفته شده است و باید برای حفظ محیط زیست و سرمایه‌های طبیعی آن تلاش و برنامه ریزی شود.

مسجد جامع و تاریخی ساری سال قبل براثر وقوع حریق تخریب شد./مهر