چهارشنبه 22 خرداد 1398-9:37 کد خبر:37709

برای خرید گوشت از روسیه قرارداد منعقد شود

انعکاس شمال - رئیس اتاق بازرگانی ولگاگراد روسیه گفت: با گفت‌و‌گوهایی که انجام دادیم شاهد این بودیم علاقه‌مندی برای خرید گوشت گوسفند از ولگاگراد وجود دارد و ما برای رسیدن به این هدف تمامی ظرفیت‌ها را داریم و باید برای ارسال گوشت قرارداد منعقد شود.

 


به گزارش انعکاس شمال، از روز گذشته مازندران میزبان فعالان اقتصادی کشورهای حاشیه خزر در بحث توانمندی‌های صادراتی مازندران بود که ظهر امروز با چهار پنل  تخصصی در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنعت و خدمات به کار خود پایان داد.

 پنل کشاورزی با حضور رئیس هیأت اقتصادی کشور عراق و رئیس اتاق بازرگانی ولگاگراد روسیه و فعالان اقتصادی ایرانی و خارجی برگزار شد.

رئیس هیأت اقتصادی کشور عراق گفت: یکی از دلایل حضورم در جمع فعالان کشاورزی مازندران آشنایی  و ایجاد برقراری ارتباط با دست‌اندرکاران ساخت ادوات کشاورزی است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندم بدانم امکانات و ادوات کشاورزی مازندران در چه زمینه‌هایی قابلیت انجام فعالیت دارد.

رئیس هیأت اقتصادی کشور عراق  با بیان اینکه هیچ کشوری نمی‌تواند پیشرفت کند مگر اینکه کشاورزی پیشرفته‌ای داشته باشد، اظهار کرد: چند روزی که در مازندران حضور داشتم از نزدیک فعالیت‌های بخش کشاورزی را مشاهده کردم و مبهوت کشاورزی استان شدم، کشاورزی نفع دائمی است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

رئیس اتاق بازرگانی ولگاگراد روسیه در ادامه اظهار کرد: بخش خصوصی استان ما توجه ویژه به این فعالیت‌های مازندران دارد و علاقه‌مند به همکاری است.

کاچنکو ادامه داد: در دو روزی که در مازندران هستیم هیأت بازرگانی ولگاگراد با بخش خصوصی مازندران دیدار و گفت‌‌وگوهایی داشتند که به توافق برای انعقاد قرارداد خواهند رسید.

کاچنکو با بیان اینکه ظرفیت در بخش کشاورزی داریم اما در حال حاضر همکاری در این حوزه قابل توجه نیست، گفت: باید به سمتی پیش رویم تا سازوکار برای بخش خصوصی پیدا کنیم تا با بخش خصوصی استان مازندران فعالیت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی ولگاگراد روسیه گفت: با گفت‌و‌گوهایی که انجام دادیم شاهد این بودیم علاقه‌مندی برای خرید گوشت گوسفند از ولگاگراد وجود دارد و ما برای رسیدن به این هدف تمامی ظرفیت‌ها را داریم و باید برای ارسال گوشت قرارداد منعقد شود.

وی اظهار کرد: باید به فکر ایجاد شرکت‌های مشترک در زمینه دامپروری، گیاه‌پروری، کشاورزی و پرورش صیفی‌جات باشیم.

کاچنکو بیان کرد: امکان استقرار خوراک دام در ایران را مورد بررسی قرار می‌دهیم و اگر بتوانیم این پروژه را محقق کنیم سرمایه‌گذاری مستقیم برای ایران است./فارس