سه شنبه 21 خرداد 1398-10:33 کد خبر:37705

معاون وزارت صمت مطرح کرد:

ارزش ۲۲ میلیارد تومانی تولیدات صنایع معدنی

انعکاس شمال – معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت ارزش تولیدات مواد و صنایع معدنی را در سال قبل ۲۲ میلیارد تومان بیان کرد.

 


به گزارش انعکاس شمال، جعفر سرقینی در اجلاس سالانه نظام مهندسی معادن ایران در محمودآباد با بیان اینکه باید از فرصت تاریخی در بخش معدن استفاده کرد افزود: معدن می تواند جایگزین نفت شود.

وی افزود: تحریم ها فرصت تاریخی برای بخش معدن ایجاد کرده است و در یکسال گذشته، صنایع معدنی نه با کمبود مواجه شده و نه گرانی مضاعف داشته است و سال قبل ارزش تولیدات مواد و صنایع معدنی ۲۲ میلیارد تومان بوده است.

وی ادامه داد: بخش معدن و صنایع معدنی در کنترل بازار و تحریم ها موفق بوده است و مواد معدنی افزایش قیمت غیرمتعارف نداشته است.

معاون امور معادن با بیان اینکه در زنجیره فولاد ۲۰۷ میلیون تن ظرفیت تولید داریم گفت: از ۱۲۰ میلیون تن ظرفیت به ۲۰۷ میلیون تن رسیدیم و بیشتر این ظرفیت ها در دولت تدبیر ایجاد شده است.

وی توسعه پایدار در بخش معدن و صنایع معدنی را امری مهم و ضروری برشمرد و گفت: امروز ۷۰ درصد ظرفیت حمل ریلی مربوط به بخش معدن است و در سال ۱۴۰۴ حدود ۱۰۱ میلیون تن بار معدنی از طریق ریلی جابجا خواهد شد.

معاون امور معادن وزارت صمت گفت: در حال حاضر ۳۵ درصد ظرفیت فولاد در کشور محقق شده است و باید در نقشه راه تدوین شده به بخش معدن توجه کنیم./مهر