چهارشنبه 1 خرداد 1398-12:53 کد خبر:37692

اقدامات شوراشهرامام زاده عبداله(ع) برای احقاق حق در باره یک آرامستان استارت خورد

ماموریت؛ بازگشت بهشت !

انعکاس شمال - کمتر از 45 روز دیگر سر رسید یکی از چالش برانگیزترین موضوعات مورد اختلاف شهرداری امام زاده عبداله(ع)آمل است. مناقشه ای که...


به گزارش انعکاس شمال، کمتر از 45 روز دیگر سر رسید یکی از چالش برانگیزترین موضوعات مورد اختلاف شهرداری امام زاده عبداله(ع)آمل است. مناقشه ای که با تدابیر فرمانداری وقت شهرستان آمل و در اختیار قرار دادن آرامستان بهشت به مدت 4 سال به شهرداری آمل چند سالی را در سکوت سپری کرد و حالا روز دهم تیر ماه امسال پایان این دوره طولانی فرا می رسد. در این روز قرار است طبق قرار وعده شده این زمین آرامستان به شهرداری امام زاده عبدالله واگذار شود. اعضای شورای اسلامی و شهرداری آمام زاده عبداله(ع) بعنوان نماینده گان ساکنان این منطقه و افرادی که با رای اعتماد مردم قدم در تیم پارلمان شهری گذاشته اند. این روزها پیگیری های گسترده ای را برای اجرایی شدن بی کم و کاست این مصوبه در دستور کاری خود قرار داده اند. آنان که بعنوان وکلای مردم، مسئولیت حفاظت و صیانت از داشته های این منطقه را بر عهده دارند بر خود واجب می دانند که تمام تلاش خود را برای این مهم بکار گیرند. این روزها این گروه هماهنگ و هم سو در قالب یک نام واحد و بعنوان نمایندگان مردم شهر امام زاده عبداله (ع) جلسات زیادی را با افراد ذی نفوذ و تاثیر گذار منطقه برگزار کرده اند به امید آنکه بتوانند در اجرای وظیفه و ماموریتی که مردم بر عهده شان گذاشته اند، سربلند بیرون بیایند.

 چالش شهرداری امام‌زاده عبداله (ع) و شهرداری آمل بر سر این قبرستان عمومی، این روزها باعث نگرانی مردم ومسئولین این شهر شده است.مدت‌هاست که این دو شهرداری با یکدیگر در حال بحث و گفت‌وگو هستند و تاکنون با میانجیگری مسئولین شهرستانی نیز این داستان سرانجامی نداشته است.

دهم تیرماه سال۹۴ بود که شفیع زاده فرماندار وقت آمل از شهرداران و روساء شورای اسلامی هر دو شهر خواست تا نظرات و دیدگاه ها و راهکارهای پیشنهادی خود را جهت برون رفت از این مشکل بیان کنند. درپایان صورتجلسه ای تنظیم و مقرر گردید:

1- به لحاظ زیست محیطی  و توافق اعضا زمان جابجایی آرامستان به مکانی خارج از شهر حداکثر تا 4سال آینده تعیین گردد که از این فرصت چهارساله، 3سال جهت انتخاب مکان مناسب و خرید زمین توسط شهرداری و یک سال جهت تجهیز زمین تعین گردید.

2- در طول دو سال اول به مقدار 25 درصد  و در طول دو سال دوم به مقدار 40 درصد از فروش و پیش فروش قبردر اختیار شهرداری امام زاده عبداله قرار گیرد.

3- با توجه به مشکلات زیست محیطی و بهداشتی و همچنین اعتراضات مردمی بعد از فرصت 4ساله هیچ یک از شهرداری های فوق از آرامستان به منظور دفن اموات استفاده ننموده و با توجه به نیاز شهر، تغییر کاربری لحاظ گردد.

4- با توجه به توافق انجام گرفته فوق مقرر گردید کلیه شکایات دو طرف در محاکم قضایی کان لم یکن تلقی گردد و حل مشکل بر اساس مصوبات جلسه انجام گردد.

حال اعضای شورای شهر امام زاده عبداله(ع)بدون هیچ تنشی خواهان اجرای صورتجلسه موررخ 94/4/10 فرمانداری ویژه شهرستان آمل بابت موضوع آرامستان بهشت امام زاده عبداله(ع) هستند./هارش