سه شنبه 31 ارديبهشت 1398-10:20 کد خبر:37681

مرتضی ناصحی مدیرکل امور اداری و مالی استانداری تأکید کرد:

لزوم همسان سازی فرهنگی میان مراکز رشد انسانی

انعکاس شمال - مرتضی ناصحی تصریح کرد: گستردگی موضوعات فرهنگی اجازه تفکر و اقدام جزیره ای را نمی دهد لذا برای برون رفت از بحران های فرهنگی باید همه نهادهای تربیتی با هم هماهنگ عمل کنند و به تأسی از مقام معظم رهبری برای مقابله با هجمه های دشمن آمادگی داشته باشیم . ‎

 


به گزارش انعکاس شمال و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، مرتضی ناصحی مدیرکل امور اداری و مالی استانداری مازندران ، در اولین جلسه شورای فرهنگی استان ضمن آرزوی بهره گیری از فضیلت ماه مبارک رمضان به دو وظیفه فردی و سازمانی اعضای شورای فرهنگی برای زمینه سازی بسترهای برخورداری از نعمات و رحمتهای واسعه الهی در این ماه اشاره کرد و گفت: اقدامات فرهنگی در دستگاه های اجرایی معطوف به برگزاری جلسه و تحقق مصوبات آن نیست بلکه همواره باید متولیان فرهنگی نسبت به این مهم دغدغه داشته و موضوعات فرهنگی را در رأس امور قرار دهند

وی بر لزوم آسیب شناسی فرهنگی و اعتقادی میان کودکان و نوجوانان دهه 80 و 90 تأکید کرد و گفت: خانواده پایه و اساس تربیت فرد است اما در کنار نقش سازنده این نهاد مقدس باید بر همسان سازی فرهنگی میان تمامی مراکز رشدی که کودک از سنین مهدهای کودک تا مراکز دانشگاهی طی می کند توجه شود.
مرتضی ناصحی تصریح کرد: گستردگی موضوعات فرهنگی اجازه تفکر و اقدام جزیره ای را نمی دهد لذا برای برون رفت از بحران های  فرهنگی باید همه نهادهای تربیتی با هم هماهنگ عمل کنند و به تأسی از مقام معظم رهبری برای مقابله با هجمه های دشمن آمادگی داشته باشیم .
رئیس شورای اقامه نماز استانداری مازندران به ضرورت اقنای فرهنگی جامعه به ویژه در قشر متولدین دهه 80 و 90 اشاره کرد و افزود: باید با تولید محتوا با شیوه های نوین با مطالب کذبی که در فضای مجازی بازنشر می شود مقابله کنیم.
مرتضی ناصحی با بیان این مطلب که در شرایط کنونی هیچ منطقی مذاکره با آمریکا را نمی پذیرد خاطر نشان ساخت: اقتدار ایرن در زمینه های نظامی و فرهنگی اثبات شده است . لذا باید این ظرفیت در همه بخش ها و توسط عاملین فرهنگی تقویت شود تا به عمق بخشی اعتقادات جامعه کمک شود.
مدیرکل امور اداری و مالی به پاسداشت مناسبت های ملی و مذهبی به ویژه حضور پرشور مردم در روز جهانی قدس تأکید کرد   و گفت: در مقابله با شیوه های دشمن باید شیوه ها و ابزارهای جدید به مقابله برخواست.