پنجشنبه 19 ارديبهشت 1398-10:37 کد خبر:37660

چشم مشتریان جهانی به محصولات شرکت های دانش بنیان مازندران

انعکاس شمال - رئیس پارک علم و فناوری استان مازندران با اشاره به فعالیت 130 شرکت دانش بنیان در این استان ، گفت که توانمندی این شرکت ها تا بدان جاست که هم اکنون در بازارهای جهانی مشتریانی دارند و در دیگر کشورها از این محصولات استفاده می شود.

 


به گزارش انعکاس شمال، علی معتمدزادگان افزود: با وجود اینکه پارک علم و فناوری مازندران جز آخرین پارک های تاسیس شده در کشور است اما این پارک با استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان توانسته است تولیدات و محصولات خوب و با کیفیتی را عرضه بکند و مشتریانی را برای خود جذب بکند.
وی با اشاره به اینکه 20 درصد شرکت های دانش بنیان این استان در حوزه آی تی فعالیت می کنند، گفت: شرکت های فعال در این زمینه توانسته اند به موفقیت های خوبی برای حضور در بازارهای جهانی دست یابند.
رئیس پارک علم و فناوری مازندران افزود: از آن جمله طراحی نرم افزار اتوماسیون هتلداری توسط یک شرکت دانش بنیان است که از سوی کشور ارمنستان مورد استقبال قرار گرفت و هم اکنون اتوماسیون تمام هتل های این کشور توسط نرم افزار این شرکت دانش بنیان مازندران انجام می شود.
وی ادامه داد: همچنین محصول ردیاب خودرو تولید شده توسط یکی دیگر از شرکت های دانش بنیان مازندران مورد توجه و استقبال کشورهای چین و اندونزی قرار گرفته است.
معتمدزادگان اضافه کرد: این کشورها با عقد قرارداد با این شرکت دانش بنیان مبادرت به خرید این محصول کرده اند و ناوگان حمل و نقل عمومی خود را به این وسیله مجهز کرده اند.
وی با اشاره به اینکه نمونه هایی از محصولات دانش بنیان مورد استفاده در کشورهای دیگر است، گفت: یکهزار جوان فعال و نخبه در شرکت های دانش بنیان مازندران فعالیت می کنند که ایده های آنها منجر به تولید 250 نوع محصول شده است که این محصولات روانه بازارهای داخلی و خارجی می شود .
رئیس پارک فناوری مازندران از عراق ، افغانستان ، ازبکستان ، امارات ، ترکیه ، کانادا و آمریکا به عنوان کشورهای مقصد این محصولات نام برد و افزود: این شرکت ها پارسال چهار میلیون یورو کالا به کشورهای دیگر صادر کردند و توانست برای کشورمان ارزآوری بکنند.
وی با اشاره به اینکه این پارک جز آخرین پارک های راه اندازی شده در کشور است ، ادامه داد : اما روند رو به رشد ایجاد و فعالیت شرکت های دانش بنیان باعث شده که در حال حاضر در جایگاه هفتم کشور از نظر رتبه قرار بگیریم.
پارک علم و فناوری مازندران از سال 1389 فعالیت خود را با چهار شرکت دانش بنیان آغاز کرد و هم اکنون 130 شرکت زیر پوشش ان است.ایر نا