چهارشنبه 28 فروردين 1398-11:7 کد خبر:37614

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران مطرح کرد:

جذب ۵۶ درصدی اعتبارات عمرانی

انعکاس شمال - رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران، اعتبارات مصوب حوزه عمرانی سال گذشته راهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۵۶ درصد این اعتبار جذب شده است.


به گزارش انعکاس شمال، مفید غلامی راد با اشاره به تخصیص ۵۶ درصد هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استان اظهار داشت: در حوزه جاری نیز ۶۳۸ میلیارد تومان بودجه تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه مباحثی مانند پسماند به صورت عملیاتی ورود کردیم اظهار داشت: امسال باید این حوزه را به صورت جدی سرلوحه کار قرار دهیم زیرا پسماند مسئله بسیار مهم و حساسی است.

غلامی راد با اظهار اینکه در بودجه سال ۹۸ پیگیری‌های زیادی صورت گرفت تا ردیف‌های جدیدی در حوزه‌های مختلف نظیر راه، آب بندان و غیره درنظر گرفته شود گفت: امسال ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار برای حوزه آب بندان در استان‌های شمالی در نظر گرفته شد و امیدواریم بیشترین سهم را کسب کنیم.

وی گفت: در حوزه سدها با همکاری نمایندگان و کمیسیون تلفیق نیز اقدامات خوبی صورت گرفت و سد کسلیان به ردیف بدنه سد البرز افزوده شد و امیدواریم در سال‌های آتی عملیات اجرایی این سد آغاز شود.

وضعیت درآمدی شهرداری‌ها مطلوب نیست

وی با اظهار اینکه وضعیت درآمدی شهرداری‌ها زیاد مطلوب نیست گفت: در شهرستان ساری پل زیرگذر شهید عملدار با کمک شهرداری انجام شد و در بابل، برای رودخانه بابلرود تأمین منابع لازم صورت گرفته است.

غلامی راد از اجرای ۹۰۱ پروژه فصل عمران شهری سال قبل در استان با اعتبار ۱۸۵ میلیارد تومان خبر داد و گفت: فضای سبز، بهبود عبور و مرور شهری، کانال‌ها و غیره از جمله پروژه‌ها است و به صورت میانگین ۵۹ درصد اعتبارات تخصیص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی مازندران با اشاره به وقوع دو سیل سال قبل در استان گفت: برای سیل غرب استان مازندران ۵۰ میلیارد تومان از سوی سازمان مدیریت برنامه ریزی تخصیص یافته است.

تخصیص ۲۱۲ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض کشاورزی و مسکن ویژه سیل

وی ادامه داد: در سیل دوم نیز در مقطع اول پنج میلیارد تومان و در مرحله دوم ۱۰ میلیارد تومان به استان ابلاغ شده است و علاوه بر این دولت درنظر دارد برای بازسازی حوادث سیل، ابلاغ اعتبار داشته باشد.

وی افزود: در حوزه بنیاد مسکن ۲۱ میلیارد تومان برای طرح‌های مربوطه و ۴۳ میلیارد تومان نیز برای کمک‌های بلاعوض و هزینه‌های پشتیبانی اختصاص یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی مازندران تصریح کرد: در زمینه کشاورزی نیز، در حوزه زراعت برای هر هکتار دو میلیون تومان، برای هر واحد دامداری پنج میلیون تومان اعتبار بلاعوض درنظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار بلاعوض برای بخش کشاورزی درنظر گرفته شده است گفت: تاکنون ۷۹ میلیارد تومان آن جذب شده و ۴۵۸ میلیارد تومان نیز اعتبارات برای تسهیلات کم بهره در بخش کشاورزی در نظر گرفته شده است./مهر