سه شنبه 27 فروردين 1398-11:35 کد خبر:37607

استاندار، مدیران مازندرانی را دستجمعی به دیدار سیلزدگان برد

انعکاس شمال - استاندار مازندران روز سه شنبه با هدف کاهش مشکلات سیلزدگان استان ، ملاقات عمومی هفتگی خود را با حضور مدیران کل دستگاههای مختلف در منطقه سیلزده شهرستان سیمرغ برگزار کرد.

 


 به گزارش انعکاس شمال، روزهای سه شنبه هر هفته در مازندران روز ملاقات عمومی مردم با مدیران است . این برنامه از صبح آغاز می شود و تا پایان ساعت کاری ادامه می یابد.
احمد حسین زادگان که پیش از این چندین بار از مناطق سیلزده تلارپشت ، رکنی کلا ، برج خیل ، ملا کلا و نجار کلای شهرستان سیمرغ بازدید میدانی داشت ، امروز نشستی را با خانواده های سیلزده برای رفع گره های کور خدمات رسانی برگزار کرد.
نماینده عالی دولت در مازندران در این نشست از مدیران دستگاههای اجرایی و بانک ها خواست تا در بازسازی و نوسازی واحدهای مسکونی خسارت دیده و پرداخت تسهیلات شتاب کنند.
حسین زادگان گفت : در شرایط فعلی تمام خدمات اولیه مورد نیاز سیلزدگان شامل آب، برق، تلفن و راههای اصلی برقرار است و مشکلی وجود ندارد.
وی اضافه کرد : کار مرمت واحدهای مسکونی خسارت دیده در شهرها و روستاهای سیلزده با پرداخت تسهیلات مرمت و کمک های بلاعوض شروع و علاوه بر آن مصالح ساختمانی از جمله سیمان نیز حدود 800 تن به صورت رایگان در بین سیلزدگان برای مرمت و ساخت توزیع شد.
استاندار مازندران گفت : خدمات رسانی به سیلزدگان تا پایان کار مرمت و نوسازی ادامه خواهد داشت و دولتمردان تا آخر پای کار خواهند ایستاد.
براساس آخرین گزارش ، تاکنون بانک سپه مازندران که مسئولیت پرداخت کمک های بلاعوض به سیلزدگان را بر عهده دارد به حدود یکهزار و 400 خانوار سیلزده کمک بلاعوض پرداخت کرد.
مدیرامور شعب بانک سپه مازندران گفت : تاکنون یک هزار و 400 خانوار سیلزده در این استان با معرفی بیناد مسکن کمک های بلاعوض را دریافت کرده اند.
مظاهر ابراهیمی در جسله ملاقات عمومی در منطقه سیلزده سیمرغ میانگین پرداخت این کمک های را بین 20 تا 50 میلیون ریال اعلام کرد.
به گفته وی 600 خانوار سیلزده که کمک های بلاعوض را دریافت کردند از شهرستان سمیرغ هستند.
براثر سیل در مازندران افزون بر 6 هزار و 501 واحد مسکونی خسارت دید که 800 واحد از این تعداد به طور کامل تخریب شدند.
شهرستان سیمرغ در مرکز مازندران قدمگاه سیل 27 اسفند سال 97 بود و بیشترین خسارت هم در این شهرستان به چند روستا از جمله تلارپشت و رکنی کلا وارد شد.
سیل و سیلابی که 2 بار یکی در 27 اسفند پارسال و دیگری در 12 فروردین امسال در مازندران جاری شد ، بر اساس گزارش های رسمی 9 نقطه شهری و بیش از 700 روستا را در 12 شهرستان تحت تاثیر قرار دارد .
خسارت سیل و برف سنگین مناطق بالادست استان بیش از 15 هزار میلیارد ریال برآورد شده است.
پس از وقوع سیل و سیلاب علاوه بر تعدادی از وزرا و مقامات غیر دولتی ، رییس جمهوری و معاون اول وی از مناطق سیلزده مازندران بازدید کردند./ایرنا