سه شنبه 27 فروردين 1398-10:29 کد خبر:37605

هزینه ۱۰۰ میلیارد ریالی برای عواید موقوفات مازندران

انعکاس شمال - 100 میلیارد ریال از عواید موقوفات مازندران پارسال در بخش‌های مختلف و طبق نیات واقفین هزینه شده است.

 


به گزارش انعکاس شمال، حجت الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به هزینه کردن ۱۰۰ میلیارد ریال از عواید و درآمد‌های موقوفات پارسال در مازندران، گفت: عواید و درآمد‌های موقوفه‌های مازندران طبق نیت واقفان در اموراتی چون حفظ و نگهداری موقوفات، نیات مذهبی، خیریه، مساجد، نیات خیریه، نیات درمانی، آموزشی، اجتماعی هزینه شده است.


وی افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بر اجرای دقیق نیت واقفان تاکید بسیار زیادی دارند و سازمان اوقاف و امور خیریه موظف است موقوفاتی را که بعنوان امانت در اختیار دارد طبق نیات واقفین نیک اندیش عمل کند.


حجت الاسلام حیدری گفت: اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در حوزه نیات مذهبی مبلغ ۵۱ میلیاردو ۵۸۴ میلیون ریال، در حوزه نیات خیریه مبلغ ۱۴ میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال هزینه کرده است.


وی افزود: هزینه کرد اجرای نیات واقفین در حوزه اجتماعی  مبلغ ۵ میلیارد و ۵۱۲ میلیون ریال و در حوزه مدارس علوم دینی مبلغ سه میلیاردو ۷۲۸ میلیون ریال بوده است.

 
کدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: خریددستگاه اتوکلاو اتاق عمل بمبلغ یک میلیارد ریال، خرید دستگاه مانیتورینگ برونده قلبی ویژه آی سی یو بمبلغ ۶۰۰ میلیون ریال، دستگاه بیهوشی به مبلغ یک میلیارد ریال، خرید دستگاه لارنگوسکوپ و اتو آفتالموسکوپ ویژه اورژانس بمبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای بیمارستان حضرت امام خمینی (ره) ساری را در جهت اجرای نیت موقوفه تاجر ساروی در سال گذشته عنوان نمود و گفت: این موقوفه برای تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) وقف شده که در سال‌های گذشته خرید آمبولانس، خرید دستگاه برای نوزادان نارس، ساخت مرکز ام  آر  آی  هزینه شده است.


وی از مستاجران و کسانی که متصرف موقوفات هستند خواست تا همسو با اجرای دقیق نیت واقفان خیراندیش و نیکوکار حقوق موقوفات را پرداخت کنند تا در اجر و پاداش آن شریک باشند.


حجت الاسلام حیدری با اشاره به اینکه زمینه‌های لازم برای تحقق نیت واقف به خوبی فراهم گشته است گفت: این امر راهی برای اعتمادسازی بیشتر مردم به عملکرد اداره کل اوقاف و به تبع آن افزایش موقوفات در سال‌های اخیر شده است.


وی افزود: راهکار احیای فرهنگ وقف در جامعه این است که نیت واقفان ملموس بوده و در جامعه انعکاس یابد ازاین رو اعتمادسازی اداره اوقاف و امور خیریه میان مردم برای احیای فرهنگ وقف هم بسیار مهم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: افرادی که علاقمند به وقف هستند می‌توانند با یک نیت یا نیات مختلف این کار را انجام دهند و ما نیاز‌های وقف جدید را به مردم اعلام می‌نماییم که اکنون جامعه چه چیز‌هایی را نیاز دارد./باشگاه خبرنگاران