يکشنبه 25 فروردين 1398-12:8 کد خبر:37595

سیل 8 میلیارد تومان به شبکه برق مازندران خسارت زد

انعکاس شمال - مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه پایداری شبکه توزیع برق استان نیاز به 22 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، گفت: سیل 8 میلیارد تومان به تاسیسات برق استان خسارت زد.

 


به گزارش انعکاس شمال، قاسم شهابی در جمع خبرنگاران در تشریح اقدامات انجام شده در سیل اخیر استان با اشاره به خسارت بیش از 8 میلیارد تومانی سیل به تاسیسات این مجموعه اظهار کرد: از همان ابتدای آغاز سیل، همکاران ما برای عادی‌سازی امور در مناطق سیل‌زده حضور داشتند.

وی با اعلام اینکه بیشترین خسارت سیل اخیر در شهرهای سوادکوه ،سوادکوه شمالی سیمرغ، شمال و جنوب ساری، جنوب بابل، آمل گلوگاه، نکا، بهشهر و میاندورود اتفاق افتاده است، تصریح کرد: با 85 اکیپ در سطح استان برای مقابله با آب‌گرفتگی و اقدامات لازم در جهت مدیریت بحران ورود پیدا کردیم.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اعلام اینکه برای بهسازی و بازسازی و پایداری شبکه به 22 میلیارد تومان اعتبار نیاز است، خاطرنشان کرد: برق 713 روستا در ابتدای بحران قطع شده بود که قطعی 131 روستا پایدار بوده است.

وی با اعلام اینکه 530 تیر برق در حین سیل شکسته شده است، افزود: برای بازسازی و بهسازی نیاز به تغییر مسیر داریم و همین موضوع هم باعث افزایش هزینه تعمیرات می‌شود.

شهابی یادآور شد: در برخی از مناطق با ریسک بالا نسبت به برق‌رسانی اقدام شده است به این دلیل که امکان کاشت تیر برق وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برای بهسازی و بازسازی از اعتبارات داخلی استفاده می‌کنیم و در صورت عدم پیگیری با چالش تامین برق ایام تابستان مواجه می‌شویم و استانداری مازندران قول داده که کمک کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اقدامات مناسبی که توسط همکاران ما انجام شده است،گفت: تلاش کردیم که از زحمات همکاران خودمان در حد توان و بضاعت این شرکت قدردانی کنیم./فارس