سه شنبه 16 بهمن 1397-13:21 کد خبر:37408

گسترش مراکز قرآنی ‌و تربیت ‌۸ هزار مربی قرآنی در مازندران


به گزارش انعکاس شمال،حجت‌الاسلام ناصر شکریان‌ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران میهمان دفتر تسنیم مازندران شد تا از دستاوردها و اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی مازندران موضوعاتی را بیان کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به ضرورت حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلابی که موجب رهایی از ظلم ستم‌شاهی شده است، اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی با فرمان امام راحل شکل گرفت و ماموریت تبلیغ و نشر ارزش‌های اسلامی را دنبال می‌کند.

وی با بیان اینکه وظیفه سازمان تبلیغات تبیین ارزش‌های اسلامی است، افزود: در مقابله با اسلام ناب و اسلام آمریکایی لازم است موضوعات عقیدتی تبلیغ و تبیین شود. براساس احکام ارائه شده مقام معظم رهبری توجه به نسل جدید و رسانه فضای جدیدی اهمیت داشته است.

شکریان، پاسخگویی به شبهات روز را از فعالیت‌های این سازمان برشمرد و گفت: امروز ضرورت فعالیت سازمان تبلیعات بیشتر بوده و اعزام عالمان دینی در ماه محرم و رمضان یکی از این اقدامات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان اینکه اعزام روحانیان مستقر با کمترین زمان سه سال پیش بینی شد، افزود: در مازندران 200 روحانی در روستاها ساکن هستند.

وی گفت: روحانی مستقر در محلات در بخش‌های مختلف شرقی و غربی استان حضور دارند و دوره‌های آموزشی و آشنایی به زبان روز جامعه نیاز توانمندسازی این روحانیان است.

به گفته شکریان، ساماندهی هیئت‌های مذهبی از موضوعات برجسته بوده و تهیه و شناسایی و آموزش تشکیلاتی هیئت مهم بوده و در این زمینه بیش از 4 هزار هیئت ثبت شده در استان داریم.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران از سطح‌بندی هیئت‌های مذهبی استان خبر داد و افزود: الگوسازی عرصه تبلیغات را نیاز داریم. تربیت مداحان از اقدامات سازمان به شمار می آید  و اکنون به مداح تراز انقلاب نیاز داریم و آموزشگاه‌های مداحی با فعالیت 15 مرکز در مازندران ایجاد شده است.

گسترش مراکز قرآنی از برکات انقلاب اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، فعالیت 100 کانون فرهنگی و تبلیغی در استان را یکی از عملکردهای این حوزه تبلیغی برشمرد و گفت: تشکیلات بانوان فرهیخته داریم که در استان فعال هستند. در گذشته سنتی بودن فعالیت‌ها از مشکلات بوده و امروزه با حضور بانوان طلبه جلسات مذهبی برگزار می‌شود.

وی گسترش مراکز قرآنی را از برکات انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بیش از 100 حافظ کل قرآن در مازندران وجود دارد. قبل از انقلاب محدودیت‌های تبلیغی قرآنی وجود داشت و امروز در تربیت نیرو 8 هزار مربی قرآن تربیت شد.

شکریان با اشاره به پرورش افراد در 26 شاخه فرهنگی تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی، گفت: مراکز قرآنی در شهر و روستای مازندران گسترده شده است.

وی افزود: در چهلمین بهار انقلاب دشمن به دنبال کمبود بوده و امسال دستگاه‌ها باید کار ویژه انجام می دادند و بنابراین امسال برای راهپیمایی نیاز به اتحاد داریم. همایش فجر فاطمی با حضور 13 گروه تبلیغی داریم که در خارج و داخل استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران گفت: مازندران از استان‌هایی است که طلاب زیادی دارد و همه را به مشارکت در صحنه تبلیغ در مازندران کشاندیم.

وی با تاکید بر اینکه طلبه‌های خارجی هم دستاورد انقلاب را برجسته می‌کنند افزود: در مدارس این روشنگری‌ها انجام می‌شود.شکریان تهیه بسته فرهنگی دستاوردهای انقلاب را از دیگر فعالیت‌ها برشمرد و گفت: با وجود تنگناهای اقتصادی و معیشتی که حاصل فعالیت‌های ما است نیاز است تا با کار جمعی موضوعات را دنبال کرد.

شکریان افزود: سازمان‌های زیرمجموعه نهاد رهبری باید بتوانند در گردهمایی دور هم جمع شوند و در حوزه های مختلف هم افزایی کنند.نیاز به ایجاد شبکه و جبهه منسجم انقلاب داریم.

وی با اشاره به حمایت نکردن برخی فرمانداران گفت: هم‌افزایی نیروهای انقلابی انجام می‌شود و مطالبه‌گری جریان‌های انقلابی، امیدوارسازی مردم از تریبون‌های مختلف را باید دنبال کرد.

شکریان تصریح کرد: افول قدرت آمریکا،گسترش فعالیت‌های بسیجی در سراسر دنیا و فعالیت همه گروه‌های آزادی خواهی در کشورهای عربی و غربی نشان از عمق نفوذ انقلاب دارد.

وی اجرای 12 برنامه قرآنی و برگزاری نمایشگاه قرآنی کشور در ایام دهه فجر را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و گفت:بیش از 30 برنامه فرهنگی در حوزه استان و شهرستان‌ها اجرا می‌شود./تسنیم.