سه شنبه 11 دی 1397-17:38 کد خبر:37342

استاندار مازندران اعلام کرد

موافقت وزیر نیرو با خرید تضمینی برق از نیروگاه زباله‌سوز

انعکاس شمال - استاندار مازندران گفت: وزیر نیرو با کلیات خرید تضمینی برق از نیروگاه زباله‌سوز موافقت کرد و اعلام کرد که به دنبال راهکارها خواهند بود.


به گزارش انعکاس شمال؛ مجید حسین‌زادگان در دیدار با مردم نوشهر، اظهار کرد: مشکل نیروگاه زباله‌سوز باید حل شود.

وی افزود: دیداری با وزیر نیرو درباره خرید تضمینی برق داشتیم تا به نوعی قیمت خرید از زباله‌سوز کمی بیشتر باشد.

استاندار مازندران اضافه کرد: وزیر نیرو با کلیات خرید تضمینی برق از نیروگاه زباله‌سوز موافقت کرد و اعلام کرد که به دنبال راهکارها خواهند بود.

این مسؤول با بیان اینکه برای تخصیص بقیه اعتبارات این نیروگاه تلاش داریم، گفت: منابع مورد نیاز برای نیروگاه زباله‌سوز نوشهر کم است و بنابراین در اولویت استان برای جذب منابع جدید برای تکمیل آن است.

حسین‌زادگان با تاکید بر اینکه در دیدارهای مردمی به دنبال حل مشکلات مردم هستیم، خاطرنشان کرد: مردم از برخی مدیران شهرستانی شاکی هستند و برخی مردم هم به دنبال تظلم خواهی و حل مشکلات اقتصادی هستند.

حسین زادگان خواستار توسعه گردشگری دریایی شد

احمد حسین زادگان در جریان بازدید کوتاه از بندر نوشهر افزود: مازندران بخصوص غرب استان دارای ظرفیت بالای گردشگری است و راه اندازی گردشگری دریایی با توجه به تعداد بالای مسافر و گردشگر می تواند به رونق اقتصادی منطقه کمک کند.
وی از مسئولان اداره کل بنادر و دریانوری مازندران خواست به بررسی راهکارهای لازم برای ایجاد و توسعه گردشگری دریایی در این منطقه بپردازند.
محمد تقی انزان پور مدیر کل بنادر و دریانوردی استان مازندران هم در این بازدید گزارشی از وضعیت جاری بندر، پروژه های زیربنایی در دست اقدام، میزان تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر نوشهر و چالش های فراروی توسعه بندر پرداخت.
منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر با مساحتی حدود 40 هکتار از 11 پست اسلکه تجاری ، خدماتی ، تجهیزات مناسب خشکی ، دریایی و نیز آبخور پنج متر نسبت به سایر بنادر شمالی از موقعیت بسیار مناسبی برخوردار است.
طبق آمار منابع رسمی، این بندر در حال حاضر ظرفیت تخلیه و بارگیری سه میلیون تن کالا در سال را دارد و با عملیاتی شدن و اجرای کامل طرح های مدنظر در این بندر پیش بینی می شود که این میزان ظرفیت به چند برابر در سال های آینده افزایش یابد.
شهرهای ساحلی غرب مازندران بویژه نوشهر به دلیل برخورداری از موقعیت های ممتازی مانند دریا ، جنگل ،‌ آثار تاریخی و طبیعی در تمامی فصول بویژه نیمه نخست سال پذیرای میلیون های مسافر و گردشگراست.
استاندار مازندران در جریان سفر یک روزه خود به غرب استان مازندران علاوه بر دیدار چهره با چهره با مردم شهرستانهای نوشهر، چالوس و کلاردشت، نشستی هم با مدیران و فرمانداران این شهرستانها به منظور بررسی و رفع مشکلات این منطقه برگزار کرد.