دوشنبه 5 آذر 1397-10:25 کد خبر:37310

هکر دختردر محاصره پلیس!


انعکاس شمال، سرویس حوادث:  یک دختر با سرقت اطلاعات بانکی 130 مشتری بانک های مختلف اقدام به کلاهبرداری یک میلیاردی از آنان کرده بود.
راز این اقدام تبهکارانه به دنبال اعلام شکایت یکی از مالباختگان و در جریان تجسس های پلیس فتای مازندران فاش شد.
متهم بازداشت شده از ساکنان منطقه ای در یکی از شهرستان های غربی تهران است و از مخفیگاهش تعداد زیادی کارت های عابر بانک، سیم کارت های همراه اول و ایرانسل و سیستم های رایانه ای و مخابراتی کشف شده است.
از دستگیری کلاهبردار اینترنتی و کشف کلاهبرداری یک میلیارد ریالی توسط کارآگاهان پلیس فتا استان، خبر داد .
سردارسیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی استان مازندران در این باره گفت: مدتی قبل مردی با مراجعه به کارآگاهان پلیس فتای مازندران گزارشی از سرقت و برداشت غیر قانونی از حسابش را ارئه داد.
در جریان بررسی های صورت گرفته رد متهم و عامل کلاهبرداری در استان تهران بدست آمده و ماموران در اقدامی غافلگیرانه وی را در خانه اش بازداشت کردند.
فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: با بررسی های انجام شده مشخص شد که این متهم  با استفاده از درگاه های اینترنتی اقدام به دریافت وجه از حساب مالباختگان می کرد.
وی با اشاره به کشف مقادیر زیادی کارت عابربانک، سیم کارت های همراه اول و ایرانسل و سیستم های رایانه ای و مخابراتی از منزل متهمه، اظهار داشت: متهمه در بازجویی های به عمل آمده، به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با بهانه فروش اپلیکیشن های مختلف در فضای مجازی اعتراف کرد .
سیدمحمود میرفیضی، خاطرنشان کرد: در ادامه بررسی های به عمل آمده مشخص شد، متهمه با هدایت کاربران به درگاه های پرداخت جعلی، به اطلاعات حساب آنان دسترسی پیدا کرده و در فرصتی مناسب اقدام به برداشت غیر مجاز وجه از حساب افراد و واریز آن به حساب یکی از بستگان خود می کرد .
این مقام انتظامی با اشاره به وجود اطلاعات حساب بانکی 130 نفر از مالباختگان در سامانه های رایانه ای و مخابراتی متهمه، گفت: متهمه و همدست وی تاکنون به یک میلیارد ریال کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی اعتراف کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند .
میرفیضی با بیان این که، مجرمان با استفاده از شيوه‌هايي مانند استفاده از درگاه اينترنتي مشابه بانك‌ها و نصب برنامه‌هاي جاسوسي ،با سرقت کلمه‌ي عبور و رمز عابر بانک، به حساب‌هاي بانكي شهروندان دستبرد مي‌زنند، افزود: كلاهبرداران معمولا در مراحل مختلف با طرح پرسش‌هاي گوناگون و به شكلي كاملآ نامحسوس، اطلاعات محرمانه‌ افراد را به دست آورده و در فرصتي مناسب از آن ها سوءاستفاده مي‌كنند.
فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه از مردم، خواست: پيش از اقدام به خريدهاي اينترنتي از فروشگاه‌هاي الكترونيكي از تجربه‌ي دوستان و آشنايان نزديك استفاده كرده و از فروشگاه‌هايي خريد كنند كه سابقه‌ي ارايه‌ي خدمات مطمئن و مطلوب دارند و هیچ گاه اطلاعات محرمانه‌‌ شامل رمز دوم، شماره‌ شناسايي (cvv2) ، اطلاعات كارت و حساب بانكي خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهند .