يکشنبه 27 آبان 1397-18:17 کد خبر:37298

انهدام باند کلاهبرداری شرکت های هرمی در مازندران

انعکاس شمال - جانشین فرمانده انتظامی استان از انهدام باند کلاهبرداری شرکت های هرمی با 3 میلیارد ریال کلاهبرداری در شهرستان"چالوس" خبر داد .


به گزارش انعکاس شمال به نقل ازپایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن مفخمی شهرستانی" گفت: امروزه كمتر كسي را مي‌توان يافت كه نام شركت‌هاي هرمي را نشنيده باشد و از تبعات سوء و منع قانوني فعاليت آنها بي‌اطلاع باشد، با اين حال همچنان شاهد گرفتار شدن عده‌اي از هموطنان‌ مان در دام سر شاخه‌ هاي اين‌گونه شركت‌ ها هستيم.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، افزود: متأسفانه سرمایه‌ های از دست‌ رفته در جریان مبادلات شرکت‌ های هرمی، عمدتاً به خارج از کشور منتقل می شود و در بيشتر موارد افراد مالباخته به مال خود نمی‌رسند و نكته‌ي حائز اهميت اين است كه مالباختگان شرکت‌ های هرمی نه تنها سرمایه‌ي خود را از دست می‌دهند، بلکه به سبب از دست رفتن کاخ آمال و آرزوهایشان، عملاً ضربه‌ي روحی شدیدی دریافت می‌کنند.

سرهنگ مفخمی، تصریح کرد: نقش و تأثير منفي كلاهبرداري از طريق شبكه‌ هاي هرمي بر امنيت جامعه وقتي برجسته‌ تر مي‌شود كه بدانيم فعاليت اين شركت‌ ها علاوه بر ایجاد آسيب به اقتصاد و چرخه‌ كار و تولید به نظام خانواده نیز لطمات جبران‌ ناپذیری را وارد می کند.

مفخمی شهرستانی در ادامه از انهدام باند کلاهبرداری شرکت های هرمی در شهرستان چالوس خبر داد و اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت و عضو گیری یک شرکت هرمی در شهرستان چالوس، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن فرماندهی قرار گرفت .

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، اعضای این شرکت هرمی که با وعده استخدام افراد در یکی از شرکت های هواپیمایی سوژه های مورد نظر را انتخاب و آنان را وادار به عضویت و عضوگیری برای این شرکت می کردند، شناسایی شدند .

وی خاطر نشان کرد: پس از هماهنگی های قضائی کارآگاهان اداره مبارزه با جرايم اقتصادي پليس آگاهي چالوس با تشکیل تیم های عملیاتی 13 سرشاخه اصلی این شرکت هرمی را دستگیر کردند .

وی با اشاره به این که برابر بررسی های به عمل آمده، متهمان تاکنون بالغ بر 3 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده اند، افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران در خاتمه با اشاره به این که، وعده‌ي سرمايه‌گذاري با دريافت سود بالا، مهمترين شگرد شركت‌هاي هرمي است، از مردم خواست: از هرگونه فعاليت اقتصادي كه متوليان آن ادعاي درآمدي کلان به‌ ويژه در مدت زمان كوتاهي را دارند، دوري کرده و ضمن تامل در انجام معاملات وسوسه‌انگيز در صورت شناسایی افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند مراتب را به پلیس اطلاع دهند .