چهارشنبه 9 آبان 1397-14:29 کد خبر:37294

امام جمعه بابل خطاب به مدیران حراست‌ها:

برای حفظ صندلی بر خیانت‌ها چشم‌پوشی نکنید

انعکاس شمال - امام جمعه بابل گفت: غیرت حراستی را شبانه‌روز برای نگهبانی مجموعه به‌کار بندید تا در رفتار، نگاه و برخورد و همه امور این مجموعه اختلالی صورت نگیرد، نباید وام‌دار احدی شوید، در خیانت‌ها همگام نشوید.


به گزارش انعکاس شمال، حجت‌الاسلام حسن روحانی در جمع مدیران و کارکنان حراست‌های استان مازندران با بیان اینکه نگاه امام علی(ع) همواره حفظ سلامت دستگاه اجرایی حکومت در آن دوره بود، اظهار کرد: ایشان معتقد بودند وقتی والی در مسیر ولایت، حکومت و اداره نظام خیانت کند، این مجموعه به ضد خودش مبدل می‌شود، نمی‌تواند قائم به قسط شده و اهداف بلندی که خدای متعال در قالب حکومت اسلامی به مردم وعده داد را محقق کند.

وی با اشاره به اینکه سلامت هر سازمان دولتی، عمومی و خصوصی که در بدنه نظام اسلامی مشغول انجام وظیفه‌اند، بسیار مهم است، افزود: همان‌گونه که امنیت مجموعه شما مهم است و شدیداً مراقبت می‌کنید تا خدای ناکرده اتفاقاتی که سازمان را زیر سؤال می‌برد را شاهد نباشید، سایر اموری که در کنار حیطه اختیارات شما است نیز باید مورد توجه باشد.

امام جمعه بابل خاطرنشان کرد: غیرت حراستی را شبانه‌روز برای نگهبانی مجموعه به‌کار بندید تا در رفتار، نگاه و برخورد و همه امور این مجموعه اختلالی صورت نگیرد، نباید وام‌دار احدی شوید، در خیانت‌ها همگام نشوید، مبادا امور خلافی را فاکتور بگیرید و چشم‌پوشی کنید.

روحانی با اعلام اینکه اینکه اگر مسؤولیتی که در حد اختیارات مجموعه حراست است، به‌درستی انجام شود، بسیاری از معضلاتی که با آن مواجهیم را شاهد نخواهیم بود، تصریح کرد: اگر با سهل‌انگاری و نادیده گرفتن برخی از خطاها در مجموعه تحت امر شما، اوضاع سازمانی زیر سؤال برود، خیانتی است که متوجه همگان خواهد شد.

وی عنوان کرد: شیرینی بعضی از مسؤولیت‌ها گاهی انسان را وادار می‌کند تا به خیانت مبادرت کند، برای اینکه این صندلی خود را حفظ کنید از وظیفه اصلی خود اموری که مربوط به سلامت مجموعه است را نادیده نگیرید.

امام جمعه بابل با تأکید بر اینکه نگاه نافذ و نگاه توأم با دقت و غیریت می‌تواند سلامت را در مجموعه فراهم کند، یادآور شد: اطلاعات طبقه‌بندی‌شده سازمان‌ها گاهی منتشر می‌شود که با آبروی شخص و سازمان بازی می‌شود، محرمانه‌ترین اوراق طبقه‌بندی شده دست به دست می‌شود ، خبرهایی که مربوط نظام اسلامی است و باید مورد دقت و حفاظت قرار گیرد؛ این اخبار جزو بیت‌المال است، اگر دست به دست شود خسارت‌هایی به نظام اسلامی وارد می‌کند.فارس