شنبه 2 تير 1397-19:16 کد خبر:37051

فاطمه سیفی

نگاه نو شهردارساری به کارگران


دستانشان ترک برداشته، اما این ترک‌ها در طول سالیان طولانی یک لطف بزرگ برای آنها داشته و آن افزایش صبر آنها و ساختن کشور با همین دستان است. کارگران را می‌گوئیم، حال این کارگر می‌خواهد پدر من باشد یا شما فرقی ندارد.

پیشتر در راستای دفاع از حق و حقوق تضییع شده کارگران، "هارش خبر" گزارشات متعددی را به رشته تحریر درآورد و با به تصویر کشیدن وضعیت نابسمان زندگی این قشر زحمتکش، تنها قصد ایجاد تحرک بیشتر در نزد مدیران دستگاههای اجرایی بالاخص شهرداری ها داشت تا بیشتر به کارگران خود توجه کنند تا به نقش اول داستان نوش داروی پس از مرگ سهراب تبدیل نشوند.

در حالی که به واسطه تحلیل های خبری در باره عملکرد شهرداری ساری در سلسله گزارشات پیشین، بسیاری از مخاطبین و مدیران ما را متهم به موضع گیری علیه مدیران شهرداری و شخص مهدی عبوری کرده بودند، اما انتشار این گزارش را بهانه ای قرار می دهیم که صراحتاً بیان کنیم ما تنها به دنبال تشریح نیمه ی خالی لیوان نیستیم و...

به دنبال حادثه رانندگی برای رضا مولایی حاجی کلایی یکی از کارگران مظلوم و زحمتکش شهرداری ساری، محمد حسن محمدی کیادهی رئیس شورای کارگری شهرداری ساری به همراه مهدی عبوری شهردار ساری  در بیمارستان شهید زارع حاضر شده و از نزدیک روند درمانی این کارگر را مورد بازدید و بررسی قرار داد.

در حالی که متأسفانه به دلیل جراحات وارده، پزشکان معالج مولایی اقدام به قطع یکی از پاهای وی کرده بودند، حضور این دو مقام مسوول مرهمی بر زخم های این کارگر بود.به هر ترتیب مهدی عبوری وعده داد تا حل مشکلات این کارگر، در کنار وی حضور داشته و از هیچ کوششی برای رفع نیازهایش دریغ نکند.در همین راستا بود که شهرداری ساری تمام اقساط عقب افتاده ی وام های بانکی وی را بر عهده گرفت.

 اقدام جناب شهردار در این باره را باید به فال نیک گرفت اما ای کاش مدیران شهرداری و اعضای شورای شهرساری درماجرای فوت کارگر خدمات شهری نیز ورود کرده و با حمایت از خانواده او از آلام و دردهای این داغ بزرگ می کاستند.

متأسفانه بدعت نامبارک نوش داروی پس از مرگ سهراب در کشورمان در رویکرد اغلب مدیران وجود دارد و برخی به واسطه فرار از انتقادات افکار عمومی و برخی برای خودنمایی و سوژه سازی تبلیغاتی، اقدام به برخی حمایت ها می کنند که این روند به هیچ عنوان در منظر مردم پذیرفتنی نیست.

در هر حال امیدواریم گذر ما بر نقش موثر کارگران در کشورمان که بخشی موثر از جامعه و به تعبیر رهبر معظم انقلاب که می فرمایند آنان ستونی از انقلاب را تشکیل می‌دهند ،تلنگری باشد تا به امنیت شغلی و وضعیت اجتماعی این قشر زحمتکش کشورمان توجه بیشتری شود.

دیدن کارگران و تاثیرگذاری آنها در جامعه را شاید بتوان ساده‌ترین کار برای مسئولان دانست. کارگرانی که همواره در طول سال‌های پس از انقلاب با حضور همیشگی شان در صحنه، وفاداری خود به نظام و انقلاب را اثبات کرده‌اند و شایسته نیست که در فقر و تندگستی به سر ببرند و یا به دنبال شغل های دوم و سوم برای تأمین امرار معاش خانواده باشند.

وضعیت کارگران شهرداری های مازندران و حتی خود شهرداری ساری می تواند مصداقی عینی بر آنچه گفته شده، باشد.

 طبق آخرین اخبار میدانی از وضعیت کارگران شهرداری ساری به دست ما رسیده، کاهش چشمگیر حق و حقوق آنها در کنار بی توجهی  به تعهدات به سازمان تأمین اجتماعی و متعاقباً عدم تعهد درمانی این بیمه به کارگران، وضعیت بسیار وخیمی را برای آنها ایجاد کرده و در بین آنها بسیاری از کارگران و اعضای خانواده شان که همین مردم شهر ساری هستند و بر گردن مدیران شهری و شورا حق دارند، برخی از آنها با بیماری های وخیمی دست و پنجه نرم می کنند که وخامت اوضاع به خاطر چالش مذکور و بسیاری از ناکارآمدی هاست .

هارش خبر این اقدام دو مدیر مجموعه شهرداری را ارج نهاده و قابل تقدیر می داند. شاید این نوع تغییر نگرش ها باب تازه ای از نگاه مدیران را به جامعه کارگری بگشاید انشالله.

فاطمه سیفی- مدیر مسئول نشریه هارش خبر