چهارشنبه 30 خرداد 1397-13:35 کد خبر:37034

آموزش و پرورش مازندران برای تجهیز هنرستان ها با مشکل مواجه است

انعکاس شمال - معاون آموزش متوسط اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت که سال تحصیلی آینده این نهاد آموزشی در بخش خریداری تجهیزات و فضاهای آموزشی با مشکل اساسی مواجه است.


به گزارش انعکاس شمال،اسفندیار نظری  در نشست توجیهی مدیران و روسای آموزش و پرورش غرب مازندران با موضوع پروژه مهر دراداره آموزش و پرورش نوشهر افزود :‌ پس از تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و درپی آن نظام آموزشی 3-3-6 اتفاقی که رخ داد آن اینکه دوره آموزشی هنرستان ها از 2 سال به سه سال افزایش یافت.

پس از تدوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در سال 1390 نظام آموزشی کشور به 3-3-6 تغییر یافت و براساس این نظام در دوره ابتدایی یک پایه به عنوان ششم و در هنرستان های شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش با اضافه شدن یک پایه تحصیلی دیگر در مجموع دوره تحصیلی دانش آموزان یک سال اضافه شده است .

پیش از این نظام آموزشی در هنرستان ها 2 ساله بود به گونه ای که دانش آموزان در سال اول دبیرستان به عنوان متوسطه عمومی انتخاب رشته کرده و 2 سال در رشته های فنی و حرفه ای یا کاردانش تحصیل می کردند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش مازندران گفت که با سه ساله شدن هنرستان ها و استقرار پایه دوازدهم سال تحصیلی 98-97 با مشکلاتی مانند کمبود تجهیزات ، فضای آموزشی و حتی نیروی انسانی مواجه هستیم .

نظری ، میزان اعتبار مورد ارزیابی شده برای تامین تجهیزات آموزشی هنرستان های این استان را حدود 150 میلیارد ریال اعلام کرد.

وی اظهارداشت :‌ حدود 20 هزار متر مربع نیز باید به فضاهای کارگاهی افزوده شود ضمن آنکه حدود 233 باب کلاس تئوری نیز باید در سال تحصیلی آینده برای این منظور پیش بینی شود.

وی تصریح کرد:‌البته در بخش ابتدایی و شاخه های نظری این مشکلات محسوس نیست و می توان با ارائه راهکارهایی این موضوع را مدیریت و این نارسائی ها را حل کرد.

وی همچنین در باره پروژه مهر 97 نیز گفت :‌ شعارامسال این پروژه «مدرسه محوری، مهارت آموزی و توسعه مشارکت» است و در حقیقت می توان گفت که نماد پروژه مهر مدیریت ، برنامه ریزی ، ساماندهی ، راهبری ، ارزشیابی ، مظهر بهره وری ،‌کارایی ، اثربخشی و آگاهی است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان مازندران گفت: زنگ پروژه مهر 97 مازندران روز شنبه 16 تیرماه در سراسر استان با حضور مسئولان نواخته می شود.

در پایان شماری از مسئولان ادارات آموزش و پرورش غرب مازندران ، اعضای کمیته شش گانه و معاونان مدیرکل آموزش و پرورش مازندران علاوه بر بیان مزیت های پروژه مهر بر رفع نقاط ضعف آن نیز تاکید کردند .

استان مازندران بیش از 535 هزار دانش آموز دارد که در حدود چهار هزار مدرسه و 21 هزار کلاس درس در حال تحصیل هستند .