سه شنبه 29 خرداد 1397-15:35 کد خبر:37028

مرگ های تلخ در تعطیلات نیمه خرداد

انعکاس شمال - استان های شمالی کشور در ایام تعطیلات نیمه خرداد 97 شاهد وقوع اتفاقات تلخی بودند.حوادثی که برخی از آنها رخت عزا بر تن بازماندگان پوشاند و تعدادی از حادثه دیدگان هم خوش شانس بودند و از دام مرگ جستند.


انعکاس شمال، سرویس حوادث:  استان های شمالی کشور در ایام تعطیلات نیمه خرداد 97 شاهد وقوع اتفاقات تلخی بودند.حوادثی که برخی از آنها رخت عزا بر تن بازماندگان پوشاند و تعدادی از حادثه دیدگان هم خوش شانس بودند و از دام مرگ جستند.

*دو کشته درسقوط کامیون به دره

در جریان حادثه سقوط یک کامیون قرمز رنگ به داخل دره ای در منطقه کوهستانی آلاشت شهرستان سوادکوه دو سرنشین جوان آن کشته شدند.

صبح روزحادثه در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 مبنی بر وقوع سانحه رانندگی در محور کوهستانی "آلاشت" شهرستان سوادکوه، ماموران انتظامی سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

آنان با حضور در محل حادثه دریافتند، يک دستگاه خودرو کاميون "بنز" به علت نامعلومی دچار سانحه شده و به داخل دره سقوط کرده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به فوت راننده و سرنشین این خودرو در این حادثه، گفت: اجساد به سردخانه منتقل شد و علت حادثه در دست بررسی است.

*غرق شدن 3 نفر در آب های بهشهر و بابل

سرهنگ"علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از غرق شدن 2 نوجوان دربهشهر به علت سقوط به داخل استخر آب و نیز یک جوان در بابل خبر داد .

وی افزود: در پی کسب خبری از مرکز فوریت های پلیسی 110 در ساعت 15 و 45 دقیقه روز پنج شنبه 10 خردادماه مبنی بر وقوع غرق شدگی در شهرستان بهشهر، ماموران انتظامی شهرستان سریعاً به محل حادثه اعزام شدند.

ماموران با حضور در محل حادثه در یکی از روستاهای حومه شهرستان در بررسی های اولیه دریافتند، دو نوجوان 11 و 12 ساله به نام های "یاسین و امیر حسین– ج" حین شنا در داخل استخر باغ به علت عدم آشنایی به فنون شنا غرق شدند.

این دو نوجوان به علت غرق شدگی و خفگی جان خود را از دست دادند و علت تامه حادثه در دست بررسی بیشتر است .

سرهنگ باقری همچنین از وقوع غرق شدگی در ساعت 4 دقیقه بامداد روز جمعه 11 خردادماه در یکی از روستاهای بابل خبر داد و افزود: در این حادثه جوان ۲۲ ساله ای هنگام ماهیگیری در آب بندان به علت نامعلومی غرق شد و جان خود را از دست داد .

*نجات ۵۵ نفر از کام دریا در سواحل مازندران

نقی کریمیان رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران، با بیان اینکه طرح دریا از اول خرداد در مازندران آغاز شد، گفت: ناجیان غریق تاکنون ۵۵ نفر را از خطر مرگ نجات دادند.

بیشتر افرادی که نجات یافتند در آب‌های ساحلی بابلسر ومحمودآباد برای شنا به دریا رفته بودند.

وی با بیان اینکه ۹۰۰ ناجی غریق با ۲۵۰ قایقران، جت ران و نیرو‌های داوطلب در تعطیلات خرداد شبانه روز آماده باش هستند، به مسافران و گردشگران توصیه کرد از شناکردن شبانه در دریا و خارج از محدوده طرح خودداری کنند.

کریمیان گفت:سوت زدن ناجیان غریق برای اعلام خطر و هشدار به استفاده کنندگان از دریا است و به منزله توهین نیست.

رییس هیات نجات غریق و غواصی مازندران از خانواده‌ها نیز خواست علاوه بر مراقبت از کودکان خود، در صورت بروز حادثه اقدام به نجات گروهی غریق نکنند و از قایقرانان و عوامل امدادی مستقر در سواحل کمک بگیرند.

*غرق شدن 2 پلیس در سد

افسر نگهبان سد شهربیجار که ستوان حجت الله بوستانی نام داشت، وقتی برای نجات جان سرباز تحت امرش خود را به داخل آب سد انداخته بود، به همراه وی در میان امواج خروشان سد جان خود را از دست داد.

 سرباز وظیفه سامان علی نژاد وقتی در حال انجام وظیفه بود به داخل آب سد افتاده بود.

جسد سرباز وظیفه روز گذشته پیدا شد ولی جسد ستوان بوستانی، صبح روزبعد با تلاش تیم غریق نجات سازمان آتش نشانی اعزام شده از رشت و انجام عملیات نجات در شش متری دریاچه سد کشف شد.

به گفته فرمانده پاسگاه انتظامی بلوکات، ستوان بوستانی و سرباز علی نژاد به عنوان نیروهای حفاظت و حراست، از سال گذشته در این سد انجام وظیفه می کردند و ستوان کادر نیروی انتظامی، متاهل و دارای سه فرزند و سرباز وظیفه، مجرد بوده است.

سرهنگ جعفری خیرخواه، معاونت اجتماعی پلیس گیلان در این باره گفت: با حضور ماموران در محل مشخص شد که سرباز وظیفه که بعد از اتمام نگهبانی در حال عبور از کنار سد بوده که به ناگاه بر اثر لغزندگی زمین و برهم خوردن تعادل وی به داخل آب پشت سد پرت می شود.

کادر نیروی انتظامی که متوجه فریادهای کمک سرباز وظیفه شد؛ برای نجات سرباز به داخل آب پرید ولی براثر شدت فشار آب هر دو نفر غرق شدند.

*سقوط پاراگلایدر در ارتفاعات رامیان

۲ خلبان از سایت پروازی رامیان عصر روز سه شنبه گذشته وقتی اقدام به پرواز کردند که به علت وزش باد شدید سقوط کردند که یکی از این خلبانان مفقود شده بود که بعد از تلاش های نیروهای امدادی پیدا شد.

پس از مدتی یکی از خلبانان در حوالی سایت پروازی توسط مردم و نیروهای امدادی پیدا شدند که خوشبختانه حال این خلبان مساعد بود و تنها دست وی دچار آسیب دیدگی شده است.

این خلبان در ارتفاعات روستای کشکک شهرستان رامیان پیدا شد و حال عمومی وی مساعد بود که به بیمارستان منتقل شد.

با توجه به اینکه این سایت پروازی در اطراف چند روستا است، نیرو‌های مردمی و امدادی هلال احمر در روستا‌های " رضی، کشکک، ویرو" در حال جستجو هستند.

*نزاع خونین در علی آباد کتول

یک منبع آگاه انتظامی شهرستان علی آباد کتول درگیری و نزاع بین دونفر در روستای شجاع آباد این شهرستان یک کشته برجای گذاشت.

در این نزاع یکی از طرفین با چاقو به گردن دیگری ضربه زده و باعث جراحت شدید می‌شود و فرد مجروح با کمک مردمی به بیمارستان این شهرستان منتقل می‌شود.

فرد مجروح در بیمارستان فوت کرده و قاتل نیز متواری است.پلیس آگاهی شهرستان در تلاش است با دستگیری قاتل متواری و تحقیات لازم علت حادثه رو جویا شود.

*21مصدوم در برخورد مینی بوس به کوه

‌سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پرشکی استان مازندران، از مصدوم شدن 21 نفر بر اثر برخورد یک دستگاه مینی بوس به کوه در محور سوادکوه خبر داد.

این حادثه در ساعت ۱۹ و ۱۵ دقیقه روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه 97 خبر حادثه برخورد یک دستگاه مینی بوس به کوه در محور سوادکوه به مرکز ارتباطات اورژانس مازندران اعلام شد.

وی افزود: بلافاصله ۵ دستگاه آمبولانس از پایگاه‌های اورژانس پل سفید،آزادمهر، دوآب، زیراب، ورسک و پایگاه‌های هلال‌احمر دوآب و دوگل به محل حادثه در ۵ کیلومتری فلورد پل سفید اعزام شدند.

در این حادثه ۲۱ نفر مصدوم شدند که ۵ نفر مرد و ۱۵ زن و یک دختر بچه ۴ ساله بودند که همگی به بیمارستان شهدای زیراب منتقل شدند و حال هیچ مصدومی وخیم گزارش نشد.

*جسد حلق آویز شده در ساختمانی نیمه کاره

عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: جنازه یک پسر جوان که در یک ساختمان نیمه ساخته در منطقه فردوسی جنوبی نوشهر از سقف آویزان شده بود توسط همسایگان محل مشاهده و سریعا به پلیس ۱۱۰ و پزشکی قانونی این شهرستان اطلاع داده شد. شواهد اولیه از خودکشی این جوان حکایت دارد و به دستور مقام قضایی جنازه پیدا شده جهت تعیین علت اصلی مرگ و انجام آزمایشات لازم تخصصی به سردخانه پزشکی قانونی نوشهر انتقال پیدا کرد.

*سقوط مرگبار جوان ۲۷ ساله از آبشار کبودوال

کمال غریبی سرپرست اورژانس گلستان گفت: جوان ۲۷ ساله مشهدی در پی سقوط از آبشار بر روی کودک ۹ ساله فرود می‌آید که شکستگی استخوان ران پای کودک را نیز به همراه داشت.

وی ادامه داد: نیرو‌های هلال احمر این جوان ۲۷ ساله مشهدی را با وضعیت وخیمی که داشت تحویل همکاران اورژانس دادند و کودک به بیمارستان بقیه الله علی آباد منتقل شد که وضعیت مطلوبی دارد.

کمال غریبی افزود: بلافاصله ماموران اورژانس جوان را که به شدت مصدوم شده بود به بیمارستان منتقل کردند که بر اثر شدت جراحات وارده ناشی از سقوط در بیمارستان جان باخت.

*حادثه تلخ در ساحل بابلسر

علی روستایی آهنگر، رئیس جمعیت هلال‌احمر بابلسر گفت: کودک 4 ساله گرگانی بر اثر برخورد قایق موتوری در ساحل بابلسر از ناحیه شکم و ران دچار مصدومیت شدید شد و حال کودک نامساعد است.

وی افزود: در کوتاه‌ترین زمان ممکن، جلسه کمیته پیشگیری و کاهش تلفات انسانی به منظور ساماندهی تردد جت‌اسکی و قایق تشکیل خواهد شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بابلسر گفت: با توجه به استقبال مسافران در ایام تعطیلات به سواحل شهرستان بابلسر شاهد سومین برخورد قایق‌موتوری و جت اسکی با شناگران در دریای بابلسر بوده‌ایم و باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن جلسات کمیته پیشگیری و کاهش تلفات انسانی به منظور ساماندهی تردد جت اسکی و قایق موتوری صورت بگیرد تا شاهد همچین اتفاقاتی در دریای بابلسر نشویم.

*دستگیری سارقان مسلح تجهزات برق

جانشین فرمانده انتظامی مازندران از دستگیری باند سارقان مسلح تجهزات برق در این استان خبر داد.

 حسن مفخمی شهرستانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت یک باند سرقت تجهیزات برق از شبکه های توزیع در سطح استان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی متهمان را که با تشیل یک باند ۴ نفره در شهرستان های ساری، جویبار و سایر شهرستان های سطح استان فعالیت داشتند شناسایی کردند.

مفخمی تصریح کرد: ماموران پس از هماهنگی های قضائی متهمان را در اقدامی عملیاتی و ضربتی دستگیر کردند.

وی خاطرنشان کرد: در این عملیات دو نفر از اعضای این باند که با سرپیچی از فرمان پلیس و درگیری با ماموران قصد فرار را داشتند زمین‌گیر و با استفاده از قانون به کارگیری سلاح مورد هدف قرار گرفته و مجروح شدند.

جانشین فرمانده انتظامی استان مازندران تصریح کرد: در این عملیات یک دستگاه خودروی سرقتی از این متهمان که دارای ۴۵ فقره سرقت در استان بود، کشف شد.

وی با اشاره به اینکه ایجاد امنیت و آرامش مطلوب در جامعه از مهم ترین اهداف نیروی انتظامی است، از مردم خواست با اعلام به موقع هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی استان مراتب را در سریع ترین زمان ممکن به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.