يکشنبه 30 ارديبهشت 1397-11:1 کد خبر:35906

وزنه برداران معلول شرایط اندونزی را درمازندران تجربه می کنند


 

به گزارش انعکاس شمال،سومین مرحله اردوی آماده سازی و تمرینات گروهی تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان برای حضور در بازی های پارا آسیایی اندونزی از عصر شنبه به میزبانی مازندران در ساری آغاز شد.

محمد جورابلو گفت که در این اردو 14 ملی پوش وزنه برداری تا 12 خرداد ماه در ساری زیر نظر کادر فنی تیم ملی تمرین خواهند کرد.

وی اسامی این وزنه برداران را نادر مرادی ، روحالله رستمی ، مجید فزرین ، سید حامد صلحی پور(تهران) ، سامان رضی(گیلان) ، امیر جعفری ، سیدیوسف یوسفی(البرز) ، حمزه محمدی(مازندران) ، صمد عباسی ، علیرضا ایزدی (کرمانشاه) ، منصور پورمیرزایی(کرمان) ، علی اکبر قریب شی (فارس) ، سیامند رحمان (آذربایجان غربی) ، محمدرضا رجبی (قزوین) اعلام کرد .گ

جورابلو گفت که تمرینات این مرحله با نظارت علی اصغر رواسی ، سرمربی تیم ملی و با همراهی محمدجواد رازی و احمد ملاحسینی برگزار می شود و علی محمودی نیز به عنوان مربی استانی مدعو در کنار کادر فنی حضور دارد.

سرپرست تیم ملی وزنه برداری جانبازان و معلولان با بیان اینکه همه مدعیان حضور در تیم ملی دراین مرحله حضور و رقابت بسیاری جدی برای قرار گرفتن در ترکیب نهایی را دارند ، اضافه کرد : کادر فنی تیم ملی را با احتساب عملکرد مطلوب ملی پوشان و رکوردگیری بهتر از شرایط تمرینی و عملکردی انتخاب خواهد کرد.

سومین دوره بازی های پاراآسیایی 12 تا21 مهر ماه امسال و با حضور سه هزار و 589 ورزشکار از 43 کشور قاره کهن و در 18 رشته ورزشی به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد. در این بازی ها ٦٨٥ مدال توزیع می شود که از این تعداد ٣٠٠ نشان برای زنان، ٣٤٣ مدال برای مردان و ٤١ گردن آویز در میکس و تیمی است.

ایران نیز با 301 ورزشکار در قالب بزرگترین کاروان ورزشی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 13 رشته ورزشی پارا شنا، پارا دوومیدانی، دوچرخه سواری در بخش پیست، پارا وزنه برداری، پارا تیراندازی، پارا تیراندازی با کمان، گلبال، جودو ، پارا تنیس روی میز، والیبال نشسته، شطرنج و بسکتبال با ویلچر در این رویداد بزرگ ورزشی شرکت می کند که اضافه شدن رشته بوچیا به این دوره از بازیها در انتظار تایید کمیته برگزاری رقابت هاست.

ایران در دومین دوره این بازی ها در اینچئون کره جنوبی در 16رشته ورزشی شرکت داشت که موفق شد با کسب 120 مدال (37 طلا، 52 مدال نقره و 31مدال برنز ) بعد از کشورهای چین، کره جنوبی و ژاپن به مقام چهارم دست یابد.

ایران در اولین دوره بازی های پاراآسیایی که در سال 2010 در گوانگژو چین برگزار شد، با کسب 80 مدال (27 طلا، 24 نقره و 29 برنز) در رده چهارم قرار گرفت./ایرنا