سه شنبه 28 فروردين 1397-18:39 کد خبر:31799

نامه سه عضوشورای شهر برای جلوگیری از نابودی کارخانه نساجی شماره یک

چشم های نامحرم به دنبال نساجی است

انعکاس شمال - چند سال قبل بود که کارخانه نساجی شماره یک به شهرداری قائمشهر واگذار شد. شهردار وقت این شهرستان با امید به انجام اصلاحات و به سود رسانی این مجموعه تولیدی قدیمی، آن را تحویل گرفته و...


انعکاس شمال، سرویس اجتماعی: چند سال قبل بود که کارخانه نساجی شماره یک به شهرداری قائمشهر واگذار شد. شهردار وقت این شهرستان با امید به انجام اصلاحات و به سود رسانی این مجموعه تولیدی قدیمی، آن را تحویل گرفته و تلاش برای جلوگیری از مرگ خاموش این کارخانه آغاز شد. اما از آنجا که فرصت طلبان و نامحرمان همواره چشم طمع شان به دنبال داشته های مردم است، چوب لای چرخ گذاشتن ها شروع شد تا جائیکه هر روز شایعاتی در باره ورشکستگی و واگذاری کارخانه مطرح  می شد. منفعت طلبان در این راه حتی آبروی برخی از افراد و مدافعان حفظ کارخانه را نیز هدف انتقادات و آماج خودخواهی هایشان قرار دادند. آنان در این راه به هیچ کس رحم نمی کنند تا هدف و نیت پلیدشان را اجرایی کنند. حالا سه عضو شورای شهر سینه هاشان را در برابر این زیاده خواهی ها سپر کرده و می خواهند با پشتوانه آیت الله معلمی پدر معنوی شهر به هر طریق ممکن از واگذاری کارخانه به غیر جلوگیری کنند. آنها در این راه نامه سرگشاده ای را برای پورحسینی رییس سازمان خصو صی سازی جمهوری اسلامی ایران نوشته و از او خواستند تا در این باره تجدید نظر کنند.

در این نوشته آمده است:

همانطور که مستحضرید کارخانه نساجی شماره 1 از طرف مجموعه مدیریت حضرتعالی به شهرداری قائم شهر واگذار گردیده است. با توجه به اینکه کارخانه فوق از سالهای قبل زیانده بوده است و همیشه سازمان گسترش صنایع از طریق کمک های مالی، بخشودگی و زمان دادن در پرداخت دیون ممتازه، پرداخت حقوق و دیگر مسائل مبتلا به کارخانه رفع مشکل می کرده است. لذا بعد از واگذاری توسط سازمان خصوصی سازی شهرداری، پرداخت کلیه دیون به هر نحو و به طرق مختلف، کامل و بدون کمک از نهاد، دستگاه و امثالهم پرداخت شده است. با توجه به اینکه مدتی است بعد از دریافت پیشنهاد از طرف دلال و سرمایه گذاران مختلف، برخی اعضای شورا و هیات مدیره مراودات اداری و خصوصی و همینطور مکاتبات غیراصولی، منعلانه و مهمتر از آن شتابزده درواگذاری در واگذاری کارخانه داشته اند، باعث ایجاد دو اثر منفی در افکار عمومی و مدیریت دو حوزه شهرداری و کارخانه گردید. اول اینکه انگیزه، استقلال و نظم در مدیران، کارگران و متصدیان صنعت نساجی را مورد آسیب و تحت الشعاع قرار داده و بار کاهش تولید و درآمد کارخانه روی دوش شهرداری افتاده و دوم اینکه سرو صدا و رفت و آمد های عناصر معلوم الحال که چشم طمع به سرمایه این شهر را دارند را فعال کرده و با توجه به عدم کارکرد مناسب نمایندگان دولت در شهرستان ما که مسبوق به سابقه در نساجی شماره 2 می باشد، به اسم سرمایه گذاری و بهانه های واهی مثل ایجاد تنش های اجتماعی و اعتصاب کارگری و غیر قانونی بودن سهامداری شهرداری، با نازلترین قیمت و بدترین شرایط، شهردار و برخی اعضای شورا، هیات مدیره و دایره ارتباطی نمایندگان مجلس و نماینده عالی دولت را تحت فشار آسیب ها و اعتراضات خیابانی قرار داده است.

لذا به جنابعالی هشدار و تذکر می دهیم ضمن حمایت از قشر آبرومند و مظلوم کارگرو کارگرزاده شهرمان ، در بازپس گیری کارخانه از شهرداری دقت نظر فرمائید که این سنگ بنای با ارزش شهری بمانند. نساجی شماره2 با همین روش به جای احقاق حقوق مردم تنها برای عده ای سیاستمدار غیربومی عایدی داشته و سنگ بنای دلخوری و دلزدگی مردم این شهر را بنا نهاده برای بار دوم این شرمساری از مردم اتفاق نیفتد.

ودر آخراز فرآیند بازپس دهی و دلالی گری موجود، تبری جوئید و بمانند برخی شخصیت های منطقه و بخصوص پس از منویات پدرانه و دلسوزانه حضرت آیت اله معلمی نماینده خبرگان رهبری در استان و امام جمعه شهرمان حاضر به باز پس دهی این سرمایه عظیم و آبروی چند دهه شهرمان نیستیم.

از جنابعالی و مسئولینی که به هر نحو توانایی و دغدغه این مردم را دارند خواستار کارگشایی جهت ادامه سهامداری شهرداری و نظارت در بنگاه نساجی و جذب سرمایه و اشخاص کاردان در حوزه بنگاه داری را داریم

والسلام و علیکم و الرحمه الله