دوشنبه 21 اسفند 1396-9:36 کد خبر:30731

استاندار مازندران:

کارمندان حق برخورد تند با ارباب رجوع را ندارند

 انعکاس شمال - استاندار مازندران گفت: مدیران ادارات باید نسبت به مشکلات مردم مسؤول باشند و اجازه ندهند کارمندان آنان رفتارهای تند به ارباب رجوع داشته باشد نظارت جدی به کارمندان خود داشته باشید.

 

 


به گزارش انعکاس شمال،محمد اسلامی در جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه سال آینده متفاوت‌تر خواهد بود چرا که سال را با ایام ماه رجب آغاز خواهیم کرد و ماه  برکات الهی است، اظهار کرد: باید برای اجرای برنامه‌ها همگرایی داشته باشیم و هر دستگاه اجرایی مسؤولیت‌های خود را برای اجرای کار دریافت کرده است و در سال آینده باید طبق برنامه کار کنند و برنامه محوری برای ادارات امری ضروری است.

 

استاندار مازندران باید اشاره به اینکه باید پروژه‌های نیمه‌تمام در استان تعیین تکلیف شوند،گفت: سال آینده برای دستگاه‌های اجرایی سالی با عنوان تعیین تکلیف پروژه‌های ناتمام باشد و پروژه‌هایی که دارای ردیف بودجه پایدار است باید مطالبه شود تا به ثمر برسد.

 

این مسؤول با بیان اینکه مردمی‌سازی اقتصاد و نقش دادن به مردم در امور باید توجه شود و کاهش تصدی‌گری با استفاده از فناوری اطلاعات که سبب کاهش بروکراسی می‌شود را در دستور کار قرار دهیم، اضافه کرد: مازندران در بحث فناوری ارتباطات و اطلاعات رتبه نخست را در استان دارد اما از دیتاهای این بخش به نحو مطلوب استفاده نمی‌شود و این امر نیازمند جمع‌آوری بانک اطلاعاتی است.

 

اسلامی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی مرکز دیتا استان اطلاعات به دست‌کم زمان تغییر پیدا می‌کند و راندمان کار در استان افزایش می‌یابد، ادامه داد: برای مردمی کردن اقتصاد پروژه‌هایی که برای شکوفایی اقتصاد موثر است باید شناسایی شود  و بر این اساس ۱۲ محور در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شده است.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه بیکاری معضل اساسی برای جامعه و خانواده‌ها شده است، گفت: با برنامه و ممارست دقیق می‌توان به مشکل بیکاری جوانان کمک کرد و اگر در صدور مجوزها سرعت صورت گیرد و فعالیت‌ها سریع‌تر آغاز شود می‌توان شاهد جذب جوانان در واحدهیی که سرمایه‌گذاری می‌کنند باشیم.

 

وی با بیان اینکه هیچ دستگاهی نیست که بحث بیکاری به آنها مربوط نشود، افزود: 3 هزار و ۷۰۰ نفر در سامانه کارا ثبت‌نام کردند که نصف آنها درخواست در حوزه دامداری داشتند و این درحالی است که سازمان مربوطه در را بر روی این امر می بندد و گفته می‌شود تقاضا برای احداث پتروشیمی وجود دارد.

 

 

استاندار مازندران با بیان اینکه «روستا کالا سامانه‌ای» است که اخیرا راه‌اندازی شد، گفت: دستگاه‌ها در این سامانه نسبت به  بازاریابی، فروش و سایر خدمات فعالیت داشت.

 

این مسوول با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی سیستم های اداری خود را نظارت کنند، گفت: مدیران ادارات باید نسبت به مشکلات مردم مسؤول باشند و اجازه ندهند کارمندان آنان رفتارهای تند به ارباب رجوع داشته باشد نظارت جدی به کارمندان خود داشته باشید.

 

وی افزود: میز خدمت در حقوق شهروندی که ابلاغ شد یکی از موارد مورد تاکید به آن حقوق شهروندی است و این یعنی ارباب رجوع از یک میز به میز دیگری ارجاع داده نشود و یا یک مباشر در ادارات باشد تا کارهای مردم را پیگیری کنند.

 

اسلامی اظهار کرد: اگر از جوانان و بانوان در مدیریت استفاده نکنیم ظلم است و باید سهم بانوان را در مدیریت استان افزایش دهیم.

 

وی خاطرنشان کرد: شورای ترافیکی باید در استان فعال شود و تمهیدات ویژه برای ایام‌ نوروز در نظر گرفته شود.

 

استاندار مازندران اظهار کرد: ما به اندازه ‌کافی نابود شدیم و وزرات جهاد کشاورزی باید با کود و سم خداحافظی ‌کند و حفاظت از منابع آب و امنیت غذایی را دنبال کنیم./فارس