شنبه 28 بهمن 1396-11:13 کد خبر:30666

مازندران 30 بهمن میزبان 12 شهید گمنام دفاع مقدس می شود

    انعکاس شمال  - مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران گفت که پیکر 12 شهید گمنام دفاع مقدس روز دوشنبه سی ام بهمن وارد مازندران می شود تا همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تشییع شود.


 به گزارش انعکاس شمال،سردار عبدالله ملکی  گفت:پیکر این شهیدان روز سه شنبه هفته جاری در شهرهای محمودآباد ، قائمشهر ، سیمرغ ، ساری و بابل تشییع و به خاک سپرده می شود.

وی با بیان اینکه پیکر این شهدا بعد از ظهر دوشنبه سی ام بهمن از مسیر جاده فیروزکوه وارد استان مازندران می شود ، گفت که شهدای گمنام در شهرستان سوادکوه (پل سفید و زیراب) مورد استقبال قرار می گیرند.

ملکی افزود : پیکر شهدای گمنام پس از استقبال در بدو ورود به مازندران ، برای برگزاری مراسم شب وداع به حسینیه عاشقان ثارالله (ع) شهرستان قائمشهر منتقل و مراسم معنوی شب وداع با حضور مردم ولایتمدار و شهیدپرور این شهرستان برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اعلام این که مراسم تشییع پیکرهای شهدای گمنام ساعت 9 صبح سه شنبه اول اسفند به طور همزمان در شهرهای قائمشهر و ساری برگزار می شود ، گفت که قرار است یکی از شهدا در قائشهر و 11 شهید گمنام در شهرستان ساری تشییع شوند.

وی افزود : شهید گمنامی که قرار است در روستای قراخیل قائمشهر خاکسپاری شود ، 28 ساله است و در عملیات ایزایی والفجر 8 منطقه عملیاتی ام الرصاص به شهادت رسید.

سردار ملکی با بیان اینکه 2 شهید گمنام که در دانشگاه آزاد محمود آباد تدفین می شوند به ترتیب 25 و 19 ساله هستند ، گفت : این 2 شهید گمنام به ترتیب در عملیات خیبر جزیره مجنون و عملیات محرم منطقه عملیاتی شرهانی به شهادت رسیدند.

وی افزود : 2 شهید گمنام 24 و 20 ساله که در عملیات های والفجر 1 منطقه فکه و تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیدند در پارک شهر سیمرغ دفن خواهند شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران گفت : شهرستان ساری میزبان پنج شهید گمنام است که 2 شهید در اداره کل اطلاعات و سه شهید در منطقه دودانگه (محمدآباد) خاکسپاری می شوند.

وی افزود : 2 شهید گمنام که در اداره کل اطلاعات تدفین می شوند 25 و 20 ساله هستند که به ترتیب در عملیات رمضان شرق بصره و تک دشمن در منطقه زبیدات به شهادت رسیدند.

سردار ملکی گفت : همچنین 3 شهید گمنام که در دودانگه تدفین می شوند، 26، 23 و 24 ساله هستند که به ترتیب در عملیات محرم منطقه شرهانی، عملیات رمضان منطقه شرق بصره و عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

وی افزود : 2 شهید گمنام که در دانشگاه علوم و فنون بابل تدفین می شوند، 26 و 29 ساله هستند که به ترتیب در عملیات بیت المقدس منطقه پنجوین و عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت رسیدند.

تاکنون 295 شهید گمنام در 104 استان مازندران نقطه خاکسپاری شده‌اند که با ورود این تعداد از شهدا ، مازندران میزبان 307 شهید گمنام خواهد شد.

مازندران 10 هزارو 400شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است./ایرنا