سه شنبه 26 دی 1396-12:22 کد خبر:29581

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مازندران:

توسعه حمل و نقل به تولید واشتغال مازندران کمک می کند

 انعکاس شمال - مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت :سرمایه گذاری در حمل ونقل ریلی هزینه ها را کاهش و امنیت و سرعت را افزایش می دهد.

 

 

 

 

 


به گزارش انعکاس شکال، لیلا واثقی در نشست هم اندیشی افزایش ترانزیت ریلی بنادر در بهشهر اظهار کرد: استان مازندران 338کیلومتر از 680 کیلومتر ساحل دریای خزر را به خود اختصاص داد و 4بندر در این نواحی قرار گرفتند که دو بندر منطقه ویژه اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: مازندران با توجه به رتبه اول تولید در بسیاری از محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی می تواند اثرات خوبی در حوزه صادرات داشته باشد اما جایگاه لجستیک که بتواند بر صادرات اثر گذار باشد حلقه مفقوده ی استان است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری با بیان اینکه برای افزایش تولید و اشتغال بایست زیرساخت ها را ارتقا داد افزود: حمل و نقل و خطوط ریلی و ناوگان هوایی یکی از این زیرساخت ها است و بندر امیرآباد بهشهر با اتصال به شبکه ریلی و نزدیکی به فرودگاه ترکیب چند وجهی برای آن فراهم است.

واثقی بیان کرد: سهم زیادی از هزینه تمام شده کالا به حمل و نقل بستگی دارد که بندر امیرآباد در حوزه کاهش هزینه کالا به بازارهای مصرف تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: حمل و نقل در رشته اقتصاد آنقدر با اهمیت است که یکی از گرایش ها اقتصاد حمل و نقل است.

مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری گفت: مازندران در تولید طیور،مرکبات،تولید گل و گیاه و سایر تولیدات محصولات کشاورزی رتبه برتر دارد و شرکت های فرآورده گوشتی و لبنی در مازندران فعالیت دارند که با توسعه و تقویت حمل و نقل به تولید،اشتغال و صادرات مازندران کمک می کند.

واثقی از نبود شرکت بین المللی حمل و نقل مناسب در مازندران انتقاد کرد و افزود: حمل و نقل مناسب می تواند در صادرات موثر باشد.

وی ادامه داد:حمل و نقل و امنیت حمل و نقل در راستای هم افزایی تولید و اشتغال جزو اولویت استان و کشور است که سرمایه گذاری در این حوزه هزینه ها را کاهش و امنیت و سرعت را افزایش می دهد./ایلنا