يکشنبه 19 آذر 1396-9:59 کد خبر:28432

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران:

ایاب و ذهاب مهمترین مشکل مدارس استثنایی مازندران است

 انعکاس شمال -  رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران گفت : تامین هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی، مهمترین مشکل این اداره کل است .


 به گزارش انعکاس شمال سید شمس الله حسینی  به بیان برخی مسائل معلولان پرداخت وعنوان داشت: در برخی از استانها هزینه ایاب و ذهاب دانش اموزان استثنایی از سوی سازمان ها و نهادها مختلف تامین و پرداخت می شود این درحالی است که این هزینه در استان مازندران تنها از طریق اعتبارات این اداره کل پرداخت می شود.

وی گفت : به عنوان نمونه هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی تهران توسط شهرداری پرداخت می شود.

حسینی با بیان اینکه اداره کل در تامین اعتبار سرویس ایاب و ذهاب مشکل دارد ، تصریح کرد: سال گذشته کل اعتبار برای ایاب و ذهاب دانش آموزان استان 8 میلیارد ریال بوده این در حالی است که هزینه ماهانه ایاب و ذهاب این دانش اموزان حداقل 2 میلیارد ریال است.

وی خواستار مساعدت خیرین و دستگاههای اجرایی مازندران برای تامین هزینه ایاب و ذهاب، دانش آموزان استثنایی مازندران شد.

حسینی تعداد دانش آموزان زیر پوشش آموزش و پرورش استثنایی مازندران را 6 هزار و 306 نفر اعلام کرد و گفت : از این تعداد 2 هزار و 879 نفر دانش آموز دارای معلولیت های شدید هستند که در 52 مدرسه استثنایی استان تحصیل می کنند .

وی ادامه داد : بقیه دانش اموزان با معلولیت خفیف در قالب طرح (تلفیقی فراگیر ) در مدارس عادی تحصیل می کنند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی مازندران با اشاره به حدود یک هزار نفر نیروی انسانی و متخصص مدارس استثنایی استان گفت : در حال حاضر با کمبود نیرو مواجه هستیم و از طرفی قرار است 35 نفر امسال و 70 نفر دیگر نیز سال آینده بازنشسته شوند که در صورت عدم جذب نیرو با مشکل مواجه خواهیم شد.

تعداد 542 هزار و 549 دانش اموز در بیش از 4هزار مدرسه در سطح استان مازندران مشغول تحصیل هستند که از این تعداد 273 هزار و 260 دانش اموز پسر و بقیه دختر هستند.ایرنا