پنجشنبه 27 مهر 1396-8:22 کد خبر:28223

وزارت نیرو ۴۸۰ میلیون یورو برای اجرای پروژه سد هراز پیشنهاد داد

انعکاس شمال - یخکشی، پیشنهاد وزارت نیرو بر مبلغ فاینانس را 480 میلیون یورو بیان کرد و گفت: اما شرکت مخاطب بر 200 میلیون یورو مدنظرشان بود که این موجب مخالفت و تاخیر در اجرای طرح فاینانس شد تا به امسال که به همین مبلغ 480 میلیون یورویی پیشنهادی در دستور کار قرار گرفته و بزودی نتیجه آن اعلام می‌شود.


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به تامین ۱۴۰ میلیارد تومانی تخصیص اعتبارات سد هراز از پیشنهاد فاینانس ۴۸۰ میلیون یورویی وزارت نیرو در اجرای این طرح ملی خبر داد.

به گزارش انعکاس شمال ابراهیم یخکشی در بازدید از سد هراز اظهار داشت: سد هراز نگین یک استان است و نقش موثری در توسعه استان دارد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه طرحی با چند هدف در دست اقدام است که به همراه خود پروژه‌های متعددی دارد و یکی یکی جلو می‌رود، افزود: به لحاظ ساختاری دو پروژه سد هراز و جاده جایگزین در دست اقدام بوده که هر دو قرارگاه خاتم‌الانبیا و شرکت سپاسد مشغول به کار هستند و به لحاظ دستگاه مشاور دو شرکت خصوصی دستور کار دارند.

یخکشی با اشاره به اینکه امیدواریم تامین اعتبار و محدودیت مالی رفع شود زیرا این طرح ملی است و ذی‌نفعان زیادی دارد، تصریح کرد: در زمینه مالی پیشنهادهایی داریم که از سوی وزارت نیرو در حال پیگیری هستیم.

وی یکی دیگر از مشکلات پیش‌رو این پروژه ملی را دپوی زباله در مسیر احداث جاده جایگزین عنوان کرد و گفت: در این زمینه با تلاش نماینده و فرماندار امیدواریم با پیگیری‌‌های لازم به نتیجه مطلوب برسیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اعلام اینکه تاکنون برای احداث این سد 200 میلیارد تومان اعتبار مصوب شده که 140 میلیارد تومان تخصیص یافته و 60 میلیارد تومان بدهی داریم، گفت: به لحاظ پیشرفت فیزیکی نیز به 35 درصد رسیدیم و اکنون مهمترین نیاز برای ادامه پروژه به مصالح مورد نیاز، تقسیمات اراضی و خریداری سر راه سد که نیاز به نقدینگی دارد.

سد هراز

وی ادامه داد: در اجرای طرح فاینانس نیز جزو اولویت دولت و وزارت نیرو است باید خطوط اعتباری انجام شود تا بسته‌های اعتباری در دست اقدام قرار گیرد و تاکنون کارهای اولیه انجام شد.

یخکشی، پیشنهاد وزارت نیرو بر مبلغ فاینانس را 480 میلیون یورو بیان کرد و گفت: اما شرکت مخاطب بر 200 میلیون یورو مدنظرشان بود که این موجب مخالفت و تاخیر در اجرای طرح فاینانس شد تا به امسال که به همین مبلغ 480 میلیون یورویی پیشنهادی در دستور کار قرار گرفته و بزودی نتیجه آن اعلام می‌شود.