سه شنبه 21 شهريور 1396-12:38 کد خبر:28109

فاطمه سیفی

ترک محله و مشکلاتی که مردم را کلافه کرده است


درپی آغاز به کارنظام شورایی در کشورمان انتظار می رود پس از طی هر دوره از مدیریت شورایی در نظام مدیریت شهری ما شاهد یکپارچگی توسعه شهری به صورت متوازن در تمامی نقاط شهری باشیم .

اینک برای مردم بحث بالا وپائین در شهرها مفهومی ندارد واینجاست که ددایت مدیران شهری در خدمت رسانی یکسان به تمام مردم مصداق عینی این مقدمه است .

نظربه  آغازفعالیت  شورای پنجم در ساری که ترکیبی از مدیران جوان وخلاق در کنار افراد با تجربه وصاحب نظر را تشکیل داده آینده ای درخشان تر از آنچه تا کنون در این شهر بوده را می توان ترسیم کرد چرا که وجود یک شهردار پرتلاش و متعهد در کنار این اعضا خود می تواند پیام آور تعالی بیش از پیش مرکز استان باشد.

اما امروز مردم ساری شهر خود را به صورت یکپارچه می نگرند به طوری که دیگر اجرای هرگونه پروژه عظیم شهری در نقاط کمتر توسعه یافته موضوع عجیب وغیر قابل تصوری برای آنها نیست.

یکی از مناطقی که انتظار می رود در راستای یکپارچه سازی خدمات رسانی شهرداری بیشتر به آن توجه شود منطقه کمربندی غربی ومحلاتی چون ترک محله وشهرک امام حسین و..... است که در مقایسه با دیگر مناطق شهر نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.

قابل توجه است پاکسازی منطقه ترک محله از سوی شهرداری ونیروی انتظامی خاستگاه عمومی بسیاری از مردم شهر بوده چرا که علاوه بر مرکز تجمع بزهکاران اجتماعی همواره امنیت در این منطقه به مخاطره می افتاد که اقدام دو نهاد مذکور در پاکسازی این مسیر انتظار عمومی مردم در طی 30سال گذشته را محقق کرد .

حال باتلاش مسئولین ذیربط باید منتظر اقدامات تکمیلی به منظور پیشرفت این منطقه در تمامی حوزه ها باشیم.

یکی از چالش های فرا روی مدیران شهری بحث سامان دهی سالن ورزشی آذربایجان نشینان است این مکان که به منظور انجام فعالیت های ورزشی وتامین اوقات فراغت نوجوانان وجوانان از سوی شهرداری احداث شده امروز جولانگاه بسیاری از اراذل واوباش است که برای ورزشکاران ومردمی که برای استفاده از فضای ورزشی موجود به این مکان مراجعه می کنند مزاحمت  ایجاد کرده است.به همین منظور اولین مسئله ای که مسئولین باید نسبت به آن حساسیت به خرج دهند تامین امنیت عمومی این سالن ورزشی است حضور نونهالان ونوجوانان ما به همراه خانواده هایشان در این سالن ورزشی اگر با چنین چالش اجتماعی همراه باشد قطعا کمرنگ تر خواهد شد. مشخص نیست اگر استفاده از اماکن ورزشی ما برای نسل پایه وخانواده ها تا این حد دردسر ساز باشد فعالیت های ورزشی آینده سازان این جامعه وخانواده ها چگونه باید انجام شود .

البته در برهه های مختلف برخی مسئولین وعده هایی مبنی بر ساخت شهرک وساماندهی این منطقه داده بودند اما نظر به اینکه این وعده ها بدون مطالعه کارشناسی عنوان شد هیچ گاه جامه عمل به خود ندیده است.

فاطمه سیفی مدیر مسئول نشریه هارش خبر