چهارشنبه 31 خرداد 1396-11:36 کد خبر:27942

فرمانده انتظامی مازندران:

طرح های دریا در مازندران شناسنامه دار شدند/ برخورد با هنجارشکنان

انعکاس شمال  -  فرمانده انتظامی مازندران، با اشاره به شناسنامه دار شدن طرح های دریا در استان، ساماندهی واحدهای صنفی سواحل و ایستگاه های فرهنگی را از برنامه های تابستانه اعلام کرد.


 

به گزارش  انعکاس شمال، سردار میر فیضی درجلسه ستاد ساماندهی طرح‌های دریای مازندران در سالن شماره یک استانداری ویژه سال۹۶اظهار کرد: نیروی انتظامی تنها مسئول برقراری امنیت در سواحل در ایام تعطیلات تابستان نیست بلکه در بحث تابستان برقرار کردن امنیت در تفرج‌گاه‌ها، مناطق تفریحی و جاده‌ها در دستور طرح تابستانه نیروی انتظامی قرار دارد.

 

وی افزود: تابستان ۹۵ حدود ۱۲۷ میلیون تردد ثبت شد و روزانه یک میلیون و ۴۰۰ تردد در سطح خواهد بود؛ لذا می‌طلبد  به موضوعات سطح استان نگاه ملی داشته باشیم.

 

فرمانده انتظامی استان مازندران گفت: آمار سه‌ماهه گردشگری ۲۵ میلیون نفر شب خواب را اعلام کرده که حدود ۱۶درصد در هر حوزه افزایش داشتیم و پیش‌بینی داریم که در سال ۹۶ حداقل ۱۰ درصد افزایش سفرها و مسافر را داشته باشیم.

 

سردار میر فیضی  با ابراز اینکه در  اقدامات حوزه نیروی انتظامی در دو بخش اجرا و بحث‌های فرهنگی و اجتماعی است، تصریح کرد:  شاید در بسیاری از  موضوعات فرهنگی و اجتماعی گفته شود که  این بحث‌ها چه ربطی به ناجا دارد  ولی چون ما می‌خواهیم در  موضوعات از اقدامات سلبی جلوگیری کنیم یک سری اقدامات ایجابی  در دستور  و  اولویت کار ما قرار دارد.

 

وی اقدامات فرهنگی و آب‌درمانی  را یکی از اقدامات  ناجا در نوروز و سه‌ماهه  امسال عنوان کرد و گفت:  اقدامات بعد ایستگاه‌های فرهنگی، استفاده از فریضه امر به معرف و نهی از منکر به‌صورت بازی‌های نمایشی با استفاده  از گروه‌های فرهنگی و تبلیغی است.

 

میر فیضی استفاده از فضای مجازی ، به‌کارگیری گروه‌های مردم‌نهاد است را از دیگر برنامه‌های فرهنگی ناجا در سواحل اعلام کرد و افزود: پلیس معتقد است  اگر می‌خواهیم در ساحل وضعیت مناسب اجرا شود خود مردم باید برای این کار سهم  و مشارکت داشته باشند.

 

وی استفاده از ظرفیت برنامه گلبانگ ساحل را مورداشاره قرارداد و گفت: برای همه طرح‌ها شناسنامه تهیه‌شده است، افزود: ساماندهی واحدهای صنفی از مجموعه اقداماتی است که  از طریق انتظامی و دریا بانی انجام می‌شود درعین‌حال بخش‌ها و دستگاه‌های دیگری  هم نقش مؤثری دارند.

 

فرمانده نیروی انتظامی مازندران اظهار کرد: اگر می‌خواهیم پلیس در اجرای مأموریت موفق شود همه بخش‌ها باید به وظایف خود به‌درستی عمل کنند  البته رعایت موضوعات اخلاقی باید توسط دستگاه‌های دیگر نظارت شود هرچند ما باید اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم.

 

میر فیضی  از آمادگی و توانمندی شرکت و مؤسسات انتظام در  جهت برقراری  نظم و امنیت در وساحل و طرح سالم‌سازی عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی‌شده و انتظار داریم با توجه به سامانه‌ای  که وجود دارد اقدامات متفاوتی در حوزه انتظامی و خدمات‌رسانی به مسافران و مردم استان داشته باشیم.

 

وی افزود: امکان دارد درصدی هنجارشکن در سواحل، مراکز تفریحی و .. باشد که پلیس پیش‌بینی کرده باقدرت و بر اساس حوزه نظارتی چه در جاده‌ها ، سواحل و تفرجگاه‌ها و ... با آن‌ها برخورد کند.مهر