دوشنبه 29 خرداد 1396-12:32 کد خبر:27930

شفافیت در ادارات با تشکیل دولت الکترونیک ایجاد می شود

انعکاس شمال - استاندار مازندران گفت: امروز شفافیت در دستگاههای اجرایی یک ضرورت اساسی است و تنها با تشکیل دولت الکترونیک شفافیت ایجاد می شود.


 

به گزارش انعکاس شمال، ربیع فلاح جلودار بعدازظهر یکشنبه در جلسه تودیع و معارفه مدیرکل بازرسی استان اظهار داشت: سازمان بازرسی یکی از دستگاههای موثر وفعال در جهت رفع مشکلات مردم و کاهش جرائم در دستگاههای اجرایی است و دستگاه قضایی در استان یار و همراه دستگاههای اجرایی در استان بوده و هست.

 

وی با بیان اینکه صلابت و سلامت هر دستگاهی در سایه بازرسی موثر محقق می شود افزود: بازرسی پیوسته واستمرار آن سلامت دستگاههای اجرایی را تضمین می کند و در تحقق شعار سال و تولید و اشتغال نیز  نقش بازرسی بسیار مهم است.

 

استاندار مازندران تصریح کرد: بازرسان به عنوان مشاوران امین می توانند کمک بزرگی به سلامت دستگاهها و اجرای قانون کنند و رویکرد سازمان بازرسی امروز کمک به دستگاهها برای حل و فصل مشکلات مردم است.

 

وی گفت: هدف همه ما حل مشکلات مردمی است که با وجود مشکلات با مشارکت حداکثری زمینه اقتدار و عزت جامعه را فراهم کرد و توسعه دولت الکترونیک و شفافیت امور می تواند جلوی بسیاری از فسادها را بگیرد.

 

فلاح جلودار افزود: سازمان بازرسی کل کشور در حوزه نظارت بر حسن اجرای قوانین در کشور بیشترین سهم را دارد و در تحقق شعار امسال یعنی اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال می‌تواند نقش خوبی ایفا کند و سازمان بازرسی کشور نهادی مقتدر و فراگیر است که بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت دارد.

 

وی افزود:  باید بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری دستگاه بازرسی نقطه اتکاء تمام سازمان‌ها و نهادها در کشور باشد زیرا امروز شفافیت در دستگاههای اجرایی یک ضرورت اساسی است و تنها با تشکیل دولت الکترونیک شفافیت ایجاد می شود.

 

استاندار مازندران، یکی از عرصه‌های موثر و فعال در جهت رفع مشکلات مردم را دستگاه قضایی کشور و استان برشمرد و از وجود تعامل، همکاری، همبستگی و صمیمیت میان دستگاه‌های مختلف استان در چارچوب قانون، وظایف و اختیارات دستگاه‌ها ابراز خرسندی کرد و افزود: خوشبختانه، تمام حوزه‌های مرتبط با حاکمیت، خود را اعضای یک خانواده می‌دانند که میانشان، تقسیم کار وجود دارد و هر کدام در جهت ماموریت و تکلیف خود باید انجام وظیفه کند.

 

وی با اشاره به ایجاد مسائل در زمینه گردشگران و مسافران، یکی از دغدغه‌های حوزه بازرسی را این امر برشمرد و افزود: هرکجا مسئله‌ای داشته‌ایم، با تعامل پیگیری کرده‌ایم.

 

فلاح جلودار با اشاره به اینکه استان مازندران از جمله استان‌های با کم‌ترین میزان تخلف و مسائل در انتخابات بوده است، افزود: مازندران با 91 درصد مشارکت، در میان استان‌هایی با بالای دو میلیون واجد شرایط، رتبه اول و از نظر درصد نیز پس از یزد، رتبه دوم را کسب کرده و این امر نتیجه، لبیک مردم به خواست رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری و عملکرد ناظرین استان در زمینه‌های مختلف و دستگاه قضایی بوده که در این زمینه نیز یار و یاور دستگاه اجرایی بوده و بازرسی از این حلقه همکاری دور نبوده است.مهر