يکشنبه 28 خرداد 1396-13:55 کد خبر:27927

ایوب انصاری خبر داد

انتخابات ساری از نظر شکلی باطل است

انعکاس شمال - عضو هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ساری گفت: چون هیات نظارت تاکنون اعلام نظر نکرده، انتخابات ساری از نظر شکلی باطل می شود مگر اینکه از نظر محتوایی، هیات مرکزی نظارت ایرادات و اشکالاتی به مسیر بررسی انتخابات وارد کند.


به گزارش انعکاس شمال،  سرویس سیاسی: کار تایید یا ابطال انتخابات شورای شهر ساری هنوز به پایان نرسیده و این کلاف پیچیده و سر در گم، یک ماه پس از پایان انتخابات هم چنان سر وا شدن ندارد.

مدتی پیش پرونده 160 صفحه ای تخلفات انتخابات ساری برای سه نماینده عضو هیات نظارت استان یعنی دامادی، یوسفیان ملا و شریعت نژاد ارسال شد، اما تا این لحظه آن ها نیز به نتیجه ای نرسیدند.

در حالی که پرونده تخلفات انتخاباتی با پیگیری نزدیک به صد تن از نامزدها و پس از تایید نشدن از سوی هیات های اجرایی و نظارت شهرستان به هیات استان ارسال شده، یک عضو هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی ساری به خبرنگار مازندنومه گفت:پس از ارسال پرونده به هیات عالی نظارت بر انتخابات استان، این هیات 15 روز وقت رسیدگی دارد.

ایوب انصاری فرد تصریح کرد: طبق قانون اگر هیات عالی نظارت استان هم پیشنهاد ابطال را تایید کند، پرونده برای رسیدگی نهایی به هیات مرکزی نظارت در تهران فرستاده می شود.

وی ادامه داد: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستای کشور هم ظرف مدت 15 روز وقت رسیدگی و اعلام نظر نهایی دارد.

انصاری فرد تاکید کرد: چنانچه هیات اجرایی انتخابات را ابطال کند و هیات نظارت شهرستان هم پیشنهاد ابطال بدهد، هیات عالی نظارت استان فقط 5 روز وقت رسیدگی دارد.

عضو هیات نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی ساری با اشاره به اینکه  هیات نظارت ساری نزدیک به 20 روز قبل پیشنهاد ابطال را به هیات عالی نظارت استان، به همراه گزارش 160صفحه ای حاوی اسناد و مدارک متقتن تخلف به هیات عالی نظارت استان ارسال کرد، افزود: از نظر قانون انتخابات چون تاکنون هیات نظارت استان در این خصوص اعلام نظر نکرده است، بنابراین وفق قانون، نظر قبلی هیات اجرایی و هیات نظارت استان مبنی بر ابطال انتخابات، تایید شده است.

وی اضافه کرد: پس از این مرحله هیات مرکزی نظارت بر انتخابات برای ابطال انتخابات 5 روز وقت دارد.

به گفته انصاری فرد چون هیات نظارت تاکنون اعلام نظر نکرده، انتخابات از نظر شکلی باطل می شود مگر اینکه از نظر محتوایی، هیات مرکزی نظارت ایرادات و اشکالاتی به مسیر بررسی انتخابات وارد کند که بنده در جریان نباشم.

وی گفت: در خصوص ابطال انتخابات شورای شهر ساری یکی - دو مرجع چهارگانه رسما نظرخودشان را اعلام و به هیات نظارت ارسال کردند.

نتیجه انتخابات شورای شهر ساری، وضعیت دوقطبی بودن مرکز مازندران را تشدید کرده است. در یک ماه اخیر بزرگان و مسئولان ساری دو قسمت شده اند، عده ای از حامیان مشهور شهردار مرکز استان در تلاش برای تایید انتخابات هستند و از آن طرف منتقدان عملکرد عبوری در پی ابطال هستند.  مردم هم در حال نظاره که در نهایت چه خواهد شد.مازندنومه