يکشنبه 27 فروردين 1396-17:44 کد خبر:27774

دبیر مجمع زنان نواندیش مسلمان مازندران مطرح کرد:

بانوان باید مطالبه‌گر باشند/ نرخ اشتغال زنان در کشور 13.5 درصد است

انعکاس شمال - دبیر مجمع زنان نواندیش مسلمان مازندران، گفت: با توجه به وجود زنان تحصیل کرده در کشور هنوز نرخ اشتغال زنان 13.5 درصد است لازم است زنان مطالبه‌گر باشند.


به گزارش انعکاس شمال ، ماه سلطان کاشی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توانمندسازی بانوان جامعه باید در تمام سطوح انجام شود، اظهار کرد: طرح توانمندسازی بانوان شهری و روستایی از سری فعالیت‌هایی بود که پیشنهاد آن در سال 79 به دفتر ریاست جمهوری اعطا شد.
وی با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی بانوان از سری اقداماتی است که با برنامه و کمترین هزینه قابل اجرا است، افزود: این طرح باید از طریق بخش خصوصی آنهم با ابلاغ دولت صورت گیرد.
دبیر مجمع زنان نواندیش مسلمان مازندران، مهارت زندگی، اشتغال و کارآفرینی را از سری برنامه‌های قابل اجرا با ایجاد مدرسه تعاون‌گرا در استان دانست و ادامه داد: این طرح توانمندساری بانوان با همت استانداری و شهرداری قابل اجرا است.
عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مازندران با تاکید براینکه 5 میلیون زن دانشگاهی و تحصیل کرده در کشور است و در حوزه‌های اجتماعی و شغلی از بانوان باید استفاده شود، گفت: با توجه به وجود زنان تحصیل کرده در کشور هنوز نرخ اشتغال زنان 13.5 درصد است.
این بانوی فعال اجتماعی و سیاسی در مازندران، نبود نگاه شایسته سالاری در واگذاری پست‌های مدیریتی جامعه را بخش مهمی از استفاده نکردن توانمندی‌های بانوان دانست و افزود: بانوان جامعه باید مطالبه‌گر باشند.
کاشی با اشاره به اینکه شهر توسعه یافته نیازمند نشاط و شادابی بانوان آن منطقه است، تصریح کرد: لازم است برنامه‌ای طراحی شود تا دختران و زنان جامعه از شادابی بلند مدت بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: وقتی روحیه مطالبه‌گری شهروندان در شهر افزایش یابد مدیریت شهری طبق مطالبات مردم فعالیت می‌کند.
دبیر مجمع زنان نواندیش مسلمان مازندران با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند لازم است در بخش‌های مختلف اجرایی دولتی و غیر دولتی از وجود بانوان استفاده شود، خاطرنشان کرد: دیگر ظرفیت زنان در جامعه نادیده گرفته نمی‌شود این تغییر نگرش در حوزه تصمیم‌گیری هم باید دیده شود.
وی با تاکید بر اینکه سیستم آموزشی کشور باید افراد توسعه یافته تربیت کند، افزود: بانوان توانمندی خود را از سیستم غیر دولتی باید نشان دهند تا با برنامه وارد عرصه اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شوند.
عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان مازندران به سهم 30 درصدی زنان در لیست انتخاباتی این حزب در استان  اشاره کرد و گفت: با توجه به جهش ایجاد شده سطح آگاهی و خود باوری زنان جامعه افزایش یافت با توجه به اینکه 70 درصد صندلی دانشگاهی را بانوان در اختیار دارند نمی‌توان از حضور زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی غفلت کرد.
به گزارش هارش، ماه سلطان کاشی  دبیر جمعیت زنان نواندیش مسلمان مازندران تاکنون عضویت در (حزب اتحاد ملت، شورای اصلاح طلبان ساری و شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان) را در رزومه کاری خود به ثبت رساند و هم‌اکنون داوطلب انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر ساری نیز است.